از دست اندرکاران راهیان نور و گروه های جهادی خادمین شهداء در این طرح استفاده می کنیم/ نتیجه کاهش ۳۰ درصدی بستری در بیمارستان و ۱۰ درصدی مرگ در اثر کرونا و پویش حمایت از گروه های پر خطر ابتلا به کرونا در یک ماه
کد خبر: ۹۳۰۳۰۸۹
|
۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد علی ستیزه مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج  گفت: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که توافق بین سازمان بسیج مستضعفین با وزارت بهداشت بود که از طرف سازمان بسیج  به سپاه قدس گیلان ابلاغ شد که هدف اصلی این طرح مقابله با همه گیری و قطع زنجیره  ویروس کرونا از طریق اقدامات پیشگیرانه با رهگیری پیگیری و مراقبت از افراد مبتلا و مشکوک به ویروس کرونا است. در این طرح هر خانه یک پایگاه سلامت شمرده می‌شود  که در این خصوص پنج کمیته تشکیل شد که مسئولیت  دو کمیته بر عهده سپاه  قرار گرفت  که کمیته های حمایت و قرنطینه خانگی و غیر خانگی و کمیته عملیاتی محله می باشد و فرمانده سپاه استان نیز به عنوان فرمانده  عملیات اجرای این طرح معرفی  شده است و استاندار به عنوان فرمانده قرارگاه مسئولیت دارند. که سپاه به کمک وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان، افراد مبتلا به کرونا را شناسایی کرده و در قرنطینه خانگی قرار دهد و اگر امکان جداسازی فرد در خانه وجود نداشت به نقاهتگاه های هتلینگ ارجاع می شوند که وظیفه این نقاهتگاه ها برعهده سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه قدس گیلان قرار گرفت که سازمان اردویی از تمام امکانات اسکان هتلینگ  و گردشگری با همکاری اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان  برای نقاهتگاه استفاده می کند که شامل ۷۱ واحد هتلینگ در غالب ۱۰۲۱ اطاق و ۴۴۲۲ تخت می باشد که این نقاهتگاه ها توسط  دانشگاه علوم پزشکی استان تجهیز میشود که معاونت دفاع زیستی و بسیج جامعه پزشکی نیز در این خصوص وظیفه خود را بر عهده دارند و بسیج سازندگی نیز در این خصوص همکاری دارد.

ستیزه در خصوص زمان نگهداری افراد مبتلا به کرونا در نقاهتگاه ها گفت: زمان پیش بینی شده ۱۴ روز می باشد که بخشی از هزینه آن توسط خیرین تامین می شود و در دوره درمان نیز به خانواده های نیازمند  که در نقاهتگاه های خانگی یا هتلی هستند بسته های معیشتی اهدا خواهد شد که مبتلایان مجاب شوند تا در طول دوره درمان در نقاهتگاه بمانند و نگران تهیه مایحتاج ضروری زندگی نباشند.

محمد علی ستیزه در ادامه گفت: کار این کمیته هم حمایت است هم قرنطینه که در هر خانه یک نفر به عنوان سفیر سلامت انتخاب  کردیم که این سفیران سلامت با گروه های جهادی خادمین شهدا در ارتباط هستند و خدمات آموزشی بهداشتی و...  دریافت می کنند.

ستیزه با اشاره به کیفیت و تعریف نقاهتگاه گفت: نقاهتگاه های خانگی باید استاندارد های لازم را داشته باشد در غیر این صورت  با رضایت شخص با نظر پزشک به نقاهتگاه های هتلینگ منتقل می شود.

ستیزه در پایان گفت: ما از تمام توان سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج، دست اندر کاران راهیان نور و گروه های جهادی خادمین شهداء در این طرح استفاده می کنیم و تمام فعالیت ها هر روز رصد و پایش می شوند. و باید به نتیجه کاهش حداقلی۳۰ درصدی بستری در بیمارستان، و ۱۰ درصدی مرگ در اثر کرونا و پویش حمایت پنجاه درصدی از گروه های پر خطر ابتلا به کرونا در یک ماه دست پیدا کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار