خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی در گفت و گو با «بسیج»:
حجت الاسلام نوفرستی گفت: شهید سلیمانی ۴۰ سال پیوسته با روحیه جهادی، ایثار، مقاومت و اطاعت محض از ولایت در راه تحقق آرمان های اسلام و انقلاب خدمت کرد، لذا الگوگیری از شخصیت این شهید عزیز بر همه مردم ضروری است.
کد خبر: ۹۳۰۷۰۴۴
|
۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان مقاومت شهید سپهبد "حاج قاسم سلیمانی" و شهید " ابومهدی المهندس"، اظهار داشت: از ابتدای انقلاب با تاکید امام راحل بر صدور انقلاب؛ خوشبختانه امروز بعد از گذشت ۴۲ سال از عمر انقلاب جبهه مقاومت کاملا مشهود است، و امروز با شکل گیری جبهه مقاومت در منطقه آثار و برکات آن روشن است و یکی از برجستگی‌های این حرکت عظیم، شخصیت حاج قاسم است که با تحلیل حضور مجموعه سپاه قدس در منطقه می‌توان این مطلب را در منطقه کاملا مشاهده کرد.

وی، به حضور و نقش شهید سلیمانی در نجات مسلمین در دل اروپا اشاره کرد و افزود: این شاید اولین نقش سردار سلیمانی بود که کمتر مطرح شده، اما اقدامات ایشان، مسلمانان بوسنی و هرزگوین را از دست صرب‌ها و از شر ایادی آن‌ها در کشور‌های اروپایی نجات داد که این مسئله یک اقدام برجسته است.

نماینده، ولی فقیه درسپاه انصار الرضا (ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به نقش شهید سلیمانی در شکل گیری جبهه مقاومت در جنگ ۳۳ روزه لبنان اشاره کرد و گفت:: حضور پر رنگ شهید سلیمانی در کنار سید حسن نصرالله و شهید عماد مغنیه باعث شد تا مسلمانان و حزب الله لبنان برای اولین بار در جنگ ۳۳ روزه، بینی صهیونیست را به خاک مالیدند و مسلمانان متوجه شدند می‌توانند در برابر صهیونیست‌ها ایستادگی کرد و بالتبع این جریان در غزه، فلسطین نیز این خودباوری شکل گرفت.

مقاومت، شجاعت وعظمت شهید سلیمانی؛ قدرت داعش در منطقه را شکست داد

حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد: حضور حاج قاسم و نقش ایشان به طور برجسته در مقابل جریان داعش که به‌دنبال یافتن سرزمین وسیعی برای تشکیل حکومت در سرزمین‌های شام و عراق بودند تا پرچم خود را در کشور‌های سوریه، عراق، فلسطین برپا کنند، اما خوشبختانه شجاعت و عظمت حاج قاسم بود که توانست به جریان داعش درمنطقه خاتمه دهد.

وی بیان کرد: همانطور که سردار سلیمانی در یک سخنرانی از نابودی جریان داعش تا سه ماه دیگر خبر داد؛ خوشبختانه این نوید محقق شد و آثار و برکات آن باعث شد تا خوشبختانه امروز یک حرکت عظیمی به عنوان جبهه مقاومت در جهان شکل بگیرد.

نماینده، ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: "هرجایی که جریانی در مقابل رژیم صهیونیستی، استکبارجهانی و آمریکا نهضتی برپا شود ما آن را حمایت خواهیم کرد. " لذا این معنا در جریان حضور و مقاومت سردار سلیمانی در کشور‌های یمن، نیجریه، افغانستان و پاکستان کاملا مشهود و رو به توسعه است.

حجت الاسلام نوفرستی اظهار داشت: خوشبختانه نیروی قدس سپاه با توجه به ماموریتی که برای آن تعریف شده است خواسته‌های مقام معظم رهبری را در شکل دهی جبهه مقاومت محقق می‌کند.
وی، روحیه انقلابی و جهادی شهید سلیمانی را برای همگان خصوصا مسئولین کشور الگوی مناسب دانست و افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند: "شهید سلیمانی یک شخص نیست، بلکه یک مکتب است" لذا یکی از درس‌های بزرگی که از این شهید بزرگوار می‌توان گرفت؛ درس شجاعت، حضور جهادی و انقلابی در برابر دشمنان است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در طول ۴۰ سال خدمت پیوسته و شایسته حاج قاسم عزیز، ایشان دشمن را شناخت و متناسب با حرکت دشمن با روحیه جهادی، ایثار، اخلاص، مقاومت، صداقت و اطاعت محض از ولایت در جهت تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب تلاش کرد.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به آیه "مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا" تصریح کرد: باتوجه به مصداق این آیه شریفه اگر چه شهدا به شهادت رسیدند، اما می‌توانند برای همه ما در انجام مسئولیت‌ها اجرایی و رسالت‌های تعریف شده الگو باشند.

وی به ترس دشمنان از ایستادگی شهید سلیمانی و ابتکار عمل ایشان در میدان‌های نبرد اشاره کرد و افزود: امروز با توجه به نتایج جریان برجام هرگونه سازش و مذاکره با آمریکا خلاف شرع و عقل هست و محکوم است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) استان، تبعیت از حکم و دستور مقام عظمای ولایت را بر همگان از نظر شرعی و عرفی واجب دانست و گفت: وقتی مقام معظم رهبری فرمودند: هر گونه رفتار چه ترامپ باشد و چه بایدن چیزی را عوض نمی‌کند و سیاست ما در قبال آمریکا روشن است، لذا امروز دنبال کردن هر گونه نشست‌هایی که خواسته‌های آمریکایی‌ها و ایادی آن‌ها در منطقه را دنبال می‌کند به مصلحت جمهوری اسلامی نیست.

هر گونه مذاکره و سازش با آمریکا ظلم به اسلام، انقلاب و حاج قاسم است

حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد: وقتی آمریکایی‌ها صراحتا از برجام کنار رفتند و امروز به دنبال ایجاد تحریم‌هایی فراتر از مسائل مطرح شده در برجام از جمله تحریم موشکی ایران هستند و متاسفانه برخی مسئولین نیز به آن‌ها چراغ سبز نشان می‌دهند قطعا این گونه رفتار‌ها جفا و ظلم به اسلام، انقلاب و شخصیت‌هایی همچون حاج قاسم هست.

وی تصریح کرد: هر جا ما با روحیه انقلابی ایستادگی و مقاومت کردیم، پیروزی نصیب ما شد؛ همان گونه که قرآن می‌فرماید: دشمنان شما مانند سگ هستند هر زمان در برابر آن‌ها محکم ایستادید عقب نشینی می‌کند، اما اگر عقب نشینی کردید او درصد عقب‌تر راندن شما است.

حجت السلام نوفرستی گفت: همان گونه که در تاریخ و سرگذشت ائمه اطهار (ع) مشاهده می‌شود، اگر چه دشمنان فکر می‌کنند که حاج قاسم را از ما گرفتند، اما قطعا آثارو برکات شهادت ایشان و مکتب شهید سلیمانی بیش از قبل در جهان ظهور و نمود پیدا می‌کند و تاثیر گذاری آن بیشتر است و ما و مسئولین کشور قطعا مصمم‌تر راه این شهید عزیز را دنبال خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که از شخصیت حاج قاسم به عنوان مکتب سلیمانی یاد کردند، گفت: پیام مکتب سلیمانی صداقت، ایثار، اخلاص و ولایت مداری برای همه آحاد جامعه است.

وی، شخصیت شهید سلیمانی را مصداق آیه " أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ " دانست و افزود: ایشان در برابر دشمنان و کفار با صلابت، شدت، شجاعت و در مقابل نسبت به مومنان، مجاهدینی که درمیدان نبرد همراه او بودند، همرزمانش، خانواده و فرزندان شهدا بسیار مهربان و متواضع رفتار می‌کرد که همه این‌ها نشان از الگویی زیبا از نقش ایشان در فرهنگ غنی اسلام برای همه مردم خصوصا نسل جوان باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مطیع ولایت بودن به انسان شخصیت می‌دهد، افزود: اطاعت محض حاج قاسم عزیز از، ولی فقیه و نایب امام عصر (عج) از ایشان یک شخصیت عظیمی ساخت که می‌طلبد ما از ایشان الگو بگیریم لذا صفات برجسته این شهید بزرگوار نه تنها در دل حزب الهی‌ها بلکه در دل همه افرادی که به دنبال حقیقت این شخصیت نفوذ کرد که زمینه تاثیرگذاری رفتار این شخصیت را امروز در جامعه می‌بینیم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها