نخبه بسیجی استان مرکزی در گفتگو با«بسیج»:

علاقه و پشتکار عامل موفقیت در زندگی

دانش‌آموز نخبه بسیجی محلات گفت: من با خواندن نماز اول وقت به آرامش بیشتری می‌رسم و همین نکته باعث یادگیری بیشتر و موفقیت در درس‌هایم شده است.
کد خبر: ۹۳۰۷۳۷۰
|
۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از محلات؛ «مهشید فیروزی» یکی از نخبه‌های بسیجی شهرستان محلات که متولد سال ۱۳۸۱ است، اظهار کرد: در هنرستان فنی و حرفه‌ای دکتر حسابی تحصیل‌کرده‌ام و در کنکور سال ۹۹ با رتبه ۲۸۱ در دانشگاه فنی دختران تهران ولیعصر (عج) قبول‌شده‌ام و اکنون در رشته مهندسی فناوری اطلاعات تحصیل می‌کنم.

 فیروزی بیان کرد: طی سه سال تحصیلی در هنرستان در رشته احکام، انشای نماز و قرائت قرآن شرکت و در مسابقات بین مدارس رتبه‌های برتر را کسب کردم و در طرح ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن امتیاز ۱۰۰ را کسب کردم.

 این دانشجوی نخبه افزود: در ماه‌های آخر نزدیک به کنکور حدود ۱۰ ساعت درس می‌خواندم، اما در دوران مدرسه به دلیل سنگینی دروس حدود ۳ الی ۴ ساعت مطالعه می‌کردم و برای کنکور از هیچ آموزشگاه خصوصی کمک نگرفتم و فقط با یک کتاب آزمون کارکردم.

 وی گفت: در سال دهم و یازدهم به‌عنوان شورای فرهنگی حوزه بسیج دانش‌آموزی و سپس سال دوازدهم به‌عنوان فرمانده پایگاه دبیرستان دکتر حسابی و فرمانده بسیج دانش‌آموزی شهرستان محلات و اکنون به‌عنوان مسئول علمی تحصیلی در حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی شهرستان محلات و معاونت رسانه در حوزه تهران، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران را بر عهده‌دارم.

 فیروزی به راه و رمز موفقیت خود در این مسیر اشاره کرد و افزود: علاقه و پشتکار مهم‌ترین عاملی بود که توانستم رتبه ۲۸۱ کنکور سراسری سال ۹۹ را به دست بیاورم و پیشنهاد من به دانش آموزان، دانشجویان و محصلان این است که همیشه به دنبال علاقه خود بروند و هیچ‌وقت از کاری که می‌خواهند انجام بدهند ناامید نباشند، به دنبال آرزوهایشان بروند و استعدادهایشان را کشف کنند و نگذارند آن‌ها در وجودشان پنهان بماند که بعداً افسوس این فرصت‌ها را بخورند.

 وی ابراز داشت: همیشه بابت هر چیزی که دارند و ندارند خدا را شاکر باشند و احترام به پدر و مادرشان را هیچ‌وقت فراموش نکنند. آن‌ها بعد از خدای مهربان بهترین‌های زندگی‌شان هستند، امیدوارم هر جا که هستند سربلند، پیروز و باعث افتخار خانواده باشند.

ارسال نظرات