مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی:

ایران تنها کشوری است که سیر بیماری کرونا در آن نزولی است/اگر طرح شهید سلیمانی را اجرا نمی‌کردیم مانند کشور‌های اروپایی وضع بدتری را داشتیم

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: ایران تنها کشوری است که سیر بیماری کرونا در آن نزولی است.
کد خبر: ۹۳۱۱۵۶۱
|
۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰

  به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر شاهین محمدصادقی در  برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دوم سیما،درباره میزان موفقیت طرح شهید سلیمانی در شناسایی و کنترل کرونا گفت: دستاورد‌های این طرح با استعانت از خدا و با تمسک به روح این شهید عزیز و نتیجه زحمات وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی، شبکه‌های بهداشت درمان است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی افزود: طرح شهید سلیمانی طرح مشترک وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین است که مشترک و با هماهنگی پایگاه‌های مقاومت بسیج، مردم، مراقبان سلامت و مراکز بهداشتی درمانی در سراسر کشور در حال اجراست.

وی ادامه داد: طرح شهید سلیمانی از اول آذر شروع شد که تعداد مرگ و میر روزانه ۴۷۹ نفر بود که تا ۴۸۶ نفر هم پیش رفت و تا ۱۹ دی این تعداد به ۸۲ نفر رسید که ۸۳ درصد کاهش در مرگ و میر داشتیم.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: متوسط هفتگی مرگ ومیر روزانه ۴۷۱ نفر بوده که درحال حاضر به ۱۰۵ نفر رسیده است یعنی ۷۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: تعداد بستری روزانه ما ۳۰۴۴ نفر بوده که الان به ۶۰۳ نفر رسیده یعنی ۸۲ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: اگر طرح شهید سلیمانی را اجرا نمی‌کردیم و محدودیت‌ها اعمال نمی‌شد حتما مانند شبیه کشور‌های اروپایی وضع بدتری را داشتیم.

آقای محمد صادقی گفت: تعداد شهر‌های نارنجی درکشور ۲۰۸ شهر بود که الان به ۳۰ شهر رسیده است و تعداد شهر‌های زرد ۸۰ بوده که در حال حاضر به ۲۱۹ شهر رسیده است یعنی ۳۶۵ درصد افزایش بهبود در تعداد شهر‌ها را داشته ایم و همچنین هم اکنون ۱۹۲ شهر آبی در کشور داریم.

وی ادامه داد: تناسب اجرای طرح در استان‌های مختلف هم متفاوت است چرا که بعضی استان‌ها خیلی خوب در طرح هماهنگ شدند، ولی در بعضی استان‌های دیگر مانند مازندران به نظر می‌رسد یکی از علل مهم روند صعودی بیماری در آن، نبود هماهنگی بین مدیران استان و توجه نکردن به طرح است و اگر هماهنگی در استان ایجاد شود امیدواریم که مازندران به شرایط فعلی کشور بازگردد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: تعداد مرگ و میر روزانه در ایران در هفته اول آذر ۴۷۹ نفر بود و الان به ۸۲ نفر رسیده است و متوسط روزانه مرگ و میر منطقه به جز ایران ۳۸۴ نفر بوده که به ۳۲۵ نفر رسیده که ۱۵ درصد کاهش داشته است و این در حالیست که در ایران ۸۳ درصد کاهش مرگ و میر داشته ایم.

وی افزود: متوسط روزانه تعداد مرگ و میر در اروپا ۴۵۹۵ نفر بوده که به ۵۱۹۶ نفر رسیده است یعنی ۱۳ درصد افزایش مرگ و میر را داشته است و تعداد مرگ و میر در ۵ کشور بزرگ اروپایی (ایتالیا، انگلیس، آلمان، اسپانیا و فرانسه) ۱۰۷۷ نفر بوده که در حال حاضر به ۱۲۲۲۲ نفر رسیده است که ۱۱۰۰ درصدافزایش تعداد مرگ و میر را داشته اند و این در شرایطی است که آلمان، ایتالیا و فرانسه خیلی درگیر ویروس انگلیسی نشده اند.

وی ادامه داد: متوسط روزانه تعداد مرگ و میر در جهان ۹۳۹۵ نفر بوده که الان به ۱۰۹۲۲ نفر رسیده است که ۱۶ درصد افزایش داشته است.

دکتر محمد صادقی گفت: ایران تنها کشوری است که سیر بیماری در آن نزولی است.

وی ادامه داد: در طرح شهید سلیمانی ۱۳۰۰ تیم مراقبتی داشتیم و در هر تیم پزشک، تعدادی کارشناس و بهورز قرار دارد و همچنین حدود ۲۶۸۰۱ تیم حمایتی داریم که بسته‌های حمایتی را در منازل افراد مبتلا می‌رسانند و ۱۲۴۲۹ تیم نظارتی داریم که اجرای مقررات بهداشتی را نظارت می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: تعداد بسته‌های معیشتی ۴۳۸۶۷۷ عدد بود که قیمت این بسته‌ها ۲۴۵ میلیارد تومان شد که بدون کمک از دولت نیز به سرانجام رسید.

وی افزود: تعداد خانواده‌های غربالگری شده حدود ۱۲ میلیون بود که کمتر از نصف جمعیت خانواده در کشور است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: در تهران کمتر از دو سوم شهر را غربالگری کرده ایم.

دکتر محمدصادقی گفت: تعداد قرنطینه‌های خانگی ۱۹۳۲۱۱ نفر بوده است و افرادی که امکان قرنطینه خانگی نداشتند هم نقاهت گاه‌هایی مناسب مانند مهمانسرای صداو سیما، مهمانسرای سپاه و بسیج و دستگاه‌های دیگر در نظر گرفته شد، ولی خیلی از آن استقبال نشد و حدود ۱۵۰۰ نفر در کل کشور از این نقاهت گاه‌ها استفاده کردند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی افزود: تعداد بیماران شناسایی شده در شروع طرح ۱۲۴۲۰ نفر بود و امروز به ۵۹۲۴ نفر رسیده است و تعداد بیماران بستری شده در شروع طرح از ۴۲۳۰ نفر به ۴۵۶ نفر رسیده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار