خبرهای داغ:
حجت الاسلام معبودی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بحث گام دوم انقلاب گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری، بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم افق روشن و مسیر ایجاد تمدن‌ نوین اسلامی است.
کد خبر: ۹۳۱۱۸۳۵
|
۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سلسه نشست‌های بصیرتی بسیج‌رسانه استان‌ قزوین، با محوریت "روز بسیج‌ رسانه" همزمان با شهادت "شهید‌ غلامرضا رهبر" در دفتر بسیج رسانه استان قزوین، با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی معبودی مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

قانون اساسی، میثاق ملی

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌معبودی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قزوین در این نشست ضمن اشاره به مبنای دینی قانون اساسی و مغفول ماندن «قانون اساسی» از سوی اصحاب رسانه بیان کرد: یکی از مواردی که برای اصحاب رسانه مغفول مانده‌است، "قانون‌اساسی" است که بر اساس مبانی‌ دینی تدوین شده و در واقع میثاقی ملی محسوب می‌شود و متقن ترین قوانین در قانون اساسی کشور بیان شده است.

‏وی گفت: در اصل ۱۰۹ قانون‌اساسی، شرایط و صفات رهبری و در اصل ۱۱۰ اختیارات و وظایف رهبری تبیین شده‌ که رهبری بر اساس شئون اسلام، با حکمت و درایت در مسائل ورود کرده و کشور را به این سطح از توانمندی رسانده است.

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به وظایف رهبری اظهار کرد: اولین وظیفه رهبری تعیین سیاست های کلی نظام پس از مشورت با مجمع تشخیص نظام است. دومین وظیفه رهبری نظارت بر سیاست های کلی نظام و سومین وظیفه فرمان همه پرسی، چهارمین وظیفه فرماندهی کل نیروهای مسلح، نصب و عزل نیروهای نظام، پنجمین وظیفه نصب و یا عزل عالی ترین مقام قوه قضاییه، ششمین وظیفه نصب و عزل رییس صدا و سیما و فرماندهی نیروهای نظامی و انتظامی است.

وظایف رهبری بر اساس قانون تبیین شده

حجت الاسلام معبودی عنوان کرد: هفتمین رسالت رهبری حل اختلاف بین قوه‌های سه گانه است و هشتمین وظیفه حل معضلات نظام است که به طور عادی قابل حل نیست که از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام می‌شود و نهمین وظیفه امضای حکم ریاست جمهوری است و این در حالی است که اگر رهبری در بحث نصب و غزل بخواهد ورود یابد، نمی تواند جدا از قانون عمل کند.

وی افزود: دهمین وظیفه رهبری عزل رئیس جمهور با سه شرط است که بنابر مصالح کشور، حکم دیوان عالی کشور و بر اساس اصل ۸۹ قانون اساسی مجلس انجام می‌شود.

رهبر در عزل و نصب ها نمی تواند خارج از قانون عمل کند

مسوول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قزوین با اشاره به فتنه دشمن در اغتشاشات کشور اضافه کرد: دشمن در اغتشاشات سال‌های گذشته به دنبال این بود که رهبری، رئیس جمهور را عزل نماید که بهانه ای باشد برای اینکه بگویند فشارها و تحریکات بر نظام جواب داده است، اما مقام معظم رهبری مدبرانه و آینده نگرانه فضای آن روزها را مدیریت کردند و برهمین اساس رهبر در بحث عزل و نصب ها نمی‌تواند خارج از قانون عمل کند.

واردات واکسن، خلاف سیاست های نظام است

وی با اشاره به موضوع ورود واکسن کرونا ادامه داد: عده ای تصمیم داشتند واکسن های خارجی از آمریکا و انگلیس وارد کشور کنند که این خلاف سیاست های نظام است چرا که طبق این سیاست‌ها باید از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم، ضمن اینکه سلامت مردم خط قرمز نظام است و طبق فرمایش مدبرانه مقام معظم رهبری اگر این واکسن ها تاثیر مثبت داشت، قطعا آمار مرگ و میر آمریکا کم می شد.

مسوول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ادامه داد:عده‌ای از پزشکان ضمن حمایت از واردات واکسن، بیانیه صادر کردند. این افراد، کسانی هستند که هیچ اعتقادی به توان و ظرفیت داخلی ندارند.

این مسوول ضمن اشاره به اعتقاد عده ای مبنی بر بازگشت به برجام بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند بازگشت به برجام برای ما مهم نیست بلکه از بین رفتن تحریم‌ها برای ما مهم است و در واقع بازگشت آن‌ها برای ما معیار نیست و باید تحریم‌ها را بردارند و انصافا مقام معظم رهبری بر اساس شئون اسلام بعنوان ولی فقیه بخوبی ورود یافته و کشور را به این مرحله از توانمندی رسانده است.

بیانیه گام دوم انقلاب، مسیر روشن تمدن نوین اسلامی است

حجت الاسلام معبودی در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بحث گام دوم انقلاب و بیان تفاوت ها و موفقیت های پیش از انقلاب و پس از انقلاب گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری پیش از انقلاب ملتی وابسته بودیم و در حال حاضر در اوج استقلال به سوی افق روشن آینده و ایجاد تمدن‌ نوین اسلامی در حرکت هستیم و بیان و انتشار بیانیه گام دوم از وظایف رسانه هاست.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها