رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان:

اسکان افراد بی سرپناه و متکدیان در زائر سرای امام رضا در زاهدان

با توجه به سرمای هوا فضای زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان برای پذیرش و اسکان افراد بی‌سرپناه و کارتن خواب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۳۱۱۸۵۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان گفت:جلسه اسکان و ساماندهی متکدیان و افراد بی سرپناه در سالن جلسات زائر سرای امام رضا در زاهدان برگزار شد.
 
وی افزود: ادااره اوقاف وامور خیریه شهرستان زاهدان زائر سرای امام رضا (ع) را با توجه به برودت هوا در اختیار شهرداری زاهدان جهت اسکان متکدیان و کارتن خواب‌ها گذاشته و شورای خیریه اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان و گروه‌های بسیجی و جهادی هم جهت خدمت آمادگی خود را اعلام کردند.

حجت الاسلام هاشم رعنایی افزود: همه ساله بویژه در فصل سرما شاهد افراد بی‌سرپناه در سطح خیابان‌ها هستیم که متاسفانه به علت وجود سرمای شدید تعدادی از این افراد فوت می‌کنند.
 
وی اظهارداشت: کارتن‌خواب‌ها، افراد بی‌سر پناه و معتادان متجاهر به عنوان یکی از مشکلات مطرح بوده که بر اساس تفاهم‌نامه‌ای با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فضای زائرسرای امام رضا(ع) جهت نگهداری از این افراد مورد استفاده قرار گرفت.
 
رعنایی بیان کرد: از ابتدای دی ماه سالجاری هرشب این زائرسرا از ساعت ۱۸ الی ۲۲ پذیرای کارتن‌خواب‌ها، افراد بی‌سر پناه و معتادان متجاهر بوده که تیم‌های سیار ستاد ساماندهی متکدیان نیز هر شب مشغول گشت‌زنی در سطح شهر هستند و این افراد را جمع‌آوری و برای اسکان به محل زائرسرا هدایت می‌کنند.
 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زاهدان تصریح کرد: در زائرسرا ضمن پذیرایی با نوشیدنی و غذای گرم از کارتن‌خواب‌ها، افراد بی‌سر پناه و معتادان متجاهر و امکان استحمام برای آن‌ها؛ تست کرونا به صورت رایگان نیز از سوی کارکنان مرکز بهداشت انجام می‌گیرد تا در صورت ابتلای این افراد مراقبت‌های ویژه انجام شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار