خبرهای داغ:
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

رسانه عامل اصلی اقتدار و قدرت در دنیاست

موسوی در آئین اختتامیه جشنواره ابوذر بیان کرد: امروزه دنیا شکل اصلی اقتدار را از رسانه می‌ گیرد. ما اگر بخواهیم مقتدر باشیم چاره ای نداریم که در این حوزه خودمان را تجهیز کنیم.
کد خبر: ۹۳۱۱۹۵۸
|
۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین سید نظام‌الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در آئین اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد بیان کرد: سازمان بسیج رسانه کار دقیقی را از مدت ها قبل مورد اجرا قرار داد که با کمک ارگان‌ها و سازمان به اجرا رسید.

 

وی گفت: امروز دنیا شکل اصلی اقتدار را از رسانه می‌گیرد. با توجه به اینکه اقتدارهای گذشته در طول قرون و اعصار هنوز پایه‌های قوی خود را در جوامع دارند و قدرت و اقتدار نظامی بخشی از سازمان قدرت در دنیاست و هیچ دولتی بدون وجود اقتدار نظامی توانایی مقاومت در استقلال را ندارد و این یک اصل است.

موسوی عنوان کرد: در قدرت اقتصادی اگر دولتی بخواهد در دنیا قد علم کند باید قدرت اقتصادی داشته باشد واین قدرت در درجه اول برای معیشت مردم و در دنیا برای اقتدار دولت است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توان سیاسی و قدرت ایدئولوژیکی و اثرگذاری معنوی یک اصل است کشوری که اقتدار فرهنگی نداشته باشد قطعا در بین هویت‌ها و فرهنگ‌های دیگر مضمحل می‌شود.

وی با اشاره به نفوذ در دنیا بیان کرد: نفوذ سیاسی، معنوی و فرهنگی امروز در دنیا یک اصل است و هر یک از این‌ها در جای خود مهم است و هر کشوری که بخواهد به قدرت همه جانبه دست یابد، باید دارای این قدرت‌ها باشد.

موسوی در ادامه عنوان کرد: در عصر نوین قدرتی که در گذشته کمرنگ بود و امروز منبع قدرت است، قدرت رسانه یا در مفهوم گسترده تر قدرت اقناع افکار عمومی است. اگر کشوری از این قدرت و فناوری برخوردار نباشد ولو اینکه از سایر منابع قدرت برخوردار باشد نمی تواند جایگاه خود را در دنیا تثبیت نماید.

این مسوول افزود: تصویری که از ایران در دنیا ساخته می‌شود تصویری است که رسانه ها معرفی می کنند و قدرتی که متکی به قدرت رسانه‌ای است می تواند واقعیت‌های جهان و ملت های دیگر را بر اساس اهداف خود نمایش دهد و هر چه زمان می گذرد این قدرت بر سایر منابع اقتدار موفقیت دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در خصوص حضور ترامپ در شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: روی کار آمدن ترامپ یک پدیده رسانه‌ای بود و می دانست چگونه از حوزه رسانه استفاده نماید و در حالی که جریان رسانه آمریکا با وی مخالف بود، از طریق شبکه‌های اجتماعی توانست خود را به صدر رساند و بر افکار عمومی مسلط شود.آنچه انتخابات آمریکا را در این زمینه رشد داد فضای رسانه و قدرت تسلط این فضا بر افکار عمومی بود.

وی بیان کرد: حاکمیت‌ها و هسته‌های مرکزی، رسانه ها را دستکاری می‌کنند در حالی که افکار عمومی تحت سلطه جریان رسانه‌ای است. اتفاقات کنگره آمریکا اگر در کشور دیگری رخ می‌داد، رسانه‌های آمریکا جریان گسترده‌ای برعلیه آن کشور راه می انداختند. اتفاقات فتنه ۸۸ جریان رسانه ای آمریکا را نشان داد.

موسوی گفت: بسیاری از حساب های توییتری و اینستایی ما را به دلیل انتشار تصویر شهید سلیمانی حذف می‌کنند. این امر یعنی ما در عقبه اقتدار شبکه ای جهانی در فضای امروز با یک حاکمیت جدید یعنی رسانه مواجه‌ایم که بازیگران اصلی یک پدیده سیاسی به گوگل و توئیتر تبدیل می‌شوند و باطن آنها قدرت هسته صهیونیسم و آمریکاست که تعیین کننده شخصیت‌ها و دستور کارهاست و اینگونه افکار عمومی را می‌سازند.

وی اظهار داشت: به اعتقاد برخی از اندیشمندان آمریکایی، واقعیت، آن چیزی است که رسانه ها می‌سازند از دریچه رسانه‌های غربی و آمریکایی است که بسیاری از کشورها سایر ملت ها را قضاوت می‌کنند.

موسوی عنوان کرد: ما اگر بخواهیم مقتدر باشیم چاره‌ای نداریم که در این حوزه خودمان را تجهیز کنیم. به رغم اینکه در نگاه بزرگان ما بویژه مقام معظم رهبری، نگاهی دغدغه مند به مسأله رسانه بوده اما در عالم واقعیت بجز حرکت های خودجوش نیروهای انقلابی، بسیجی، نهادهای انقلابی در کلان، متاسفانه تجهیز لازم برای ارتقای اقتدار رسانه ای کمتر دیده می شود و در بسیاری از رسانه ها نگاه سخت افزاری وجود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص واکسن خارجی گفت: واکسن خارجی، هنوز تبعاتش دامن‌گیر کسانی است که از آن استفاده کردند. متاسفانه در حوزه فضای مجازی نگاهی وجود دارد که امیدواریم تغییر یابد و بستر این تغییر رسانه ها و اصحاب رسانه کشور هستند.

وی گفت: بخش اعظم خبرنگاران و رسانه‌ ها انسان‌های فهیم و آزاده و مطالبه‌گر و متعهد به نظام و انقلاب هستند که لازم است به این افراد اجازه داده شود تا امور را پیش ببرند و در راستای شفاف سازی، ادعاها را راستی آزمایی نمایند و مسئول پاک دست و درستکار باید وجود رسانه را در کنار خود امری لازم بداند.

موسوی خاطر نشان کرد: چه بسیار مسائل کشور و کشورهای مختلف توسط رسانه های شجاع مطرح شده و موجب احقاق حقوق بیت المال شده امروز نیاز به شناخت دقیق منافع ملی داریم که امیدواریم از طریق اقدامات خوب از قبیل جشنواره ها به این سمت برسیم.

۱۰۱۰/پ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها