خبرهای داغ:
تبریز- دادستان آذربایجان‌شرقی گفت: دستگاه قضایی به موضوع حفظ محیط زیست به عنوان انفال الهی و سلامت مردم حساس است و ما در این موضوع هم ورود جدی داشتیم و دغدغه‌های مردم و ما باید در این زمینه رفع شود.
کد خبر: ۹۳۱۱۹۶۷
|
۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محبوب علیلو در دیدار مدیرکل جدید محیط زیست آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: سلامت مردم و محیط زیست یکی از مصادیق مهم حقوق عامه است و ما در این زمینه با کسی مماشات نمی‌کنیم و در کنار این موضوعات نیز از رونق تولید و اشتغال نیز حمایت کرده و سعی می‌کنیم به یک نقطه تعادل برسیم که هیچکدام از این دو موضوع آسیب نبیند.

وی افزود: دستگاه قضایی به موضوع حفظ محیط زیست به عنوان انفال الهی و سلامت مردم حساس است و ما در این موضوع هم ورود جدی داشتیم و دغدغه‌های مردم و ما باید در این زمینه رفع شود.

علیلو با اشاره به اهمیت اجرای سیاست‌های کلی محیط ‌زیست در زمینه حفظ محیط ‌زیست، اظهار داشت: جایگاه محیط ‌زیست در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و همچنین سیاست‌های کلی نظام و چشم‌انداز 20 ساله کشور تدوین‌ شده است و رهبر معظم انقلاب در همین زمینه و در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، سیاست‌های کلی محیط‌زیست را ابلاغ کرده‌اند.

عباس‌نژاد افزود: سلامت محیط ‌زیست می‌تواند از طریق توسعه برنامه‌ریزی‌شده و پایدار تضمین شود اما به این شرط که همه در این امر سهیم باشند و تنها محدود به سازمان حفاظت از محیط ‌زیست نشود.

وی گفت: حفظ محیط ‌زیست در یک مفهوم به معنی حفظ زندگی است، بنابراین توجه به اجرای سیاست‌های کلی حفظ محیط‌ زیست یک اصل بوده و رهاورد آن سلامت انسان‌ها، حفظ منابع طبیعی از جمله آب، خاک و هوا، احقاق حقوق آیندگان و حفظ تنوع زیستی است.

عباس‌نژاد در این جلسه گفت: ما جهت حفظ محیط زیست نیازمند حمایت همه ارگانها به خصوص دستگاه قضایی هستیم.

ارسال نظرات