زنجان - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از بازگشایی مجدد موزه‌های تحت پوشش این اداره کل با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۲۱۷۴
|
۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ امیرارجمند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به قرارگیری استان زنجان در وضعیت زرد همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ و رفع محدودیت‌های مشاغل گروه شغلی سطح سه، در این وضعیت مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد استانی و ملی مبارزه با کرونا، موزه‌های تحت پوشش این اداره کل با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت ورود بازگشایی شدند.

وی ادامه داد: این موزه‌ها شامل موزه باستان شناسی و مردان نمکی در عمارت ذوالفقاری، موزه مردم شناسی واقع در بنای تاریخی رختشویخانه در شهر زنجان و موزه پیر احمد در شهر ابهر، گنبد و موزه سلطانیه و غار کتله خور در شهرستان خدابنده است.

ارجمند گفت: ارائه خدمات حضوری به گردشگران در مجتمع‌های خدمات رفاهی و واحد‌های پذیرایی بین‌راهی نیز با رعایت کامل فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در زمان حاضر مجموع آثار ثبت شده این استان در فهرست آثار ملی، به عدد ۸۴۷ اثر رسیده که شامل ۷۶۰ اثر در فهرست میراث غیرمنقول، ۲۵ اثر در فهرست میراث منقول، ۴۸ اثر در فهرست میراث ناملموس، ۱۰ اثر در فهرست میراث طبیعی و چهار اثر در فهرست میراث واجد ارزش تاریخی و فرهنگی است.
ارسال نظرات