ابراهیم رزاقی گفت: تصور سود فعالیت هایی که دلالی، احتکار، دزدی و فساد  داشته باشد رونق داده و جای تاسف است که در کشور عزیزمان هم رشد داشته  و دولت هم هیچ کاری نمی کند.
کد خبر: ۹۳۱۲۳۴۴
|
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶

ابراهیم رزاقی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  بودجه 1400 از مشکلات زیادی برخوردار است ، این بودجه به  همه چیز شبیه است جز اینکه قصد داشته باشد که مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کند . عقیده من این است که این بودجه دنبال بودجه های قبلی و انفجاری ترعمل می کند و دولت های آینده را چندسال درگیر می کند  این خط  به طور عمدی به این شکل طراحی شده است .

وی ادامه داد:   آقای روحانی با توجه به پیش رو بودن  انتخابات ، از ریاست جمهوری کنار می رود  و بار اقتصادی سنگین عاید مردمم می شود و این بودجه مشکلات مردم را تشدید می کند. متاسفانه راهکارهای اقتصادی تشدید مشکلات را بیشتر کرد، لذا کاهش دغدغه اقتصادی برای مردم از سوی دولتمردان عینیت ندارد . این در حالی است که معیشت مردم به حرف رفع نمی شود.

این اقتصاددان خاطرنشان کرد: رفع مشکلات مردم که کاری ندارد و به شیوه های مختلف  می توان مشکلات را حل کرد این در حالی است که نسبت به کارهای فنی که در کشور به سختی انجام می شود  چیزی نیست باید راهکارها را با قانون اساسی مطابقت می دادند.  

وی گفت: اصلاح طلبان افق انتخاباتی ریاست جمهوری را برای خود در نظر دارند با توجه به اینکه  آمادگی سازمانی بوجود آوردند و قصد دارند تا اختلافات را کنار بگذارند و متحد الشکل شوند این در حالی است که درآمدهای زیادی را در طی مدت بیش از سی ساله ای که بر قدرت هستند کسب کرده اند .

رزاقی با بیان اینکه اصلاح طلبان منابع زیادی را برای جذب افکار عمومی مدنظر دارند بیان کرد:  نکاتی که  در مطبوعات و رسانه مطرح می شود  این است که با اروپا و آمریکا وارد مذاکره شویم تا مشکلات رفع شود  . با توجه به پیاده سازی اصول سرمایه داری که برخلاف قانون اساسی است و توسط افرادی هم در حال اجرا شدن است که دنبال حداکثر سود ،  ثروت و لذت هستند تا از طریق سرمایه داری بتوانند تمدن سرمایه داری آمریکایی را بوجود  آورند . قبلاً حداکثری نبود  و سود مدنظر بود و  تابعین از سود را موفق  تصور می کردند  این برداشت  غلط است لذا تصور سود فعالیت هایی که دلالی، احتکار، دزدی و فساد  داشته باشد ر رونق داده و جای تاسف است که در کشور عزیزمان هم رشد داشته  و دولت هم هیچ کاری نمی کند.

ارسال نظرات