مدیر مرکز هشدار الکترونیک آذربایجان غربی از اعزام آنی یگان فوریتی پلیس به محل وقوع حادثه با راه‌اندازی سامانه سما خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۲۴۰۴
|
۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲

سرهنگ کاظم تقی‌زاده امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: پایش سایت‌های مشترک توسط دو شیفت شبانه‌روزی در مرکز کنترل فرماندهی 110 و مرکز هشدار الکترونیک مها، اعزام آنی یگان فوریتی پلیس به محل وقوع حادثه در کمترین زمان ممکن بدون تماس مشترکین، پیگیری نتایج اقدامات مامورین تا حصول نتیجه، تعریف رمز معمولی جداگانه توسط مالک در هر سایت به تعداد 32 نفر که هر نفر بایستی با رمز تعریف شده خود به محل تردد کنند، از جمله مزیت‌های سامانه مها است.

وی اضافه کرد: امروزه با توجه به افزایش و تنوع جرائم، روش‌های پیشگیری و مقابله با آن نیز تغییرات و پیشرفت‌های شگرفی داشته است؛ یکی از روش‌های مرسوم و فنی در حوزه پیشگیری، کشف و کاهش سرقت، خرابکاری، جلوگیری از فرود افراد غیرمجاز به اماکن عمومی، دولتی و خصوصی با هدف تامین امنیت عمومی در سطح کشورهای پیشرفته و صنعتی، بهره‌برداری از سیستم‌‌های اعلام سرقت و راه‌اندازی مرکز هشدار الکترونیک می‌باشد.

این مسئول اضافه کرد: مراکز هشدار الکترونیک در زمینه پایش و پالایش عملکرد صحیح سامانه و اطلاع‌رسانی به موقع و دقیق مبادی امدادی مانند پلیس، آتش‌نشانی، اورژانس و ... نیز کاربرد دارد.

تقی‌زاده ادامه داد: این سامانه برای حفظ امنیت اماکن تجاری، ساختمان‌های اداری، منازل مسکونی و ... در طول روزهای ویژه سال بخصوص روزهای تعطیل، کنترل و حفاظت در برابر ورود افراد غیرمجاز به ساختمان و ارائه گزارش سریع به مرکز پلیس و مالک ساختمان به کار می‌رود.

وی اضافه کرد: تجهیزاتی در اماکن موردنظر نصب می‌شود که قادر هستند حرکت انسان را توسط حسگرهای حساس تشخیص داده و سپس به مرکز هشدار الکترونیک فرکانس‌های اطلاع‌رسانی ارسال کرده سرویس امنیتی سامانه مرکز را فعال کنند.

مدیر مرکز هشدار الکترونیک آذربایجان غربی اضافه کرد: این مجموعه در مهر ماه امسال با حضور مسئولان امنیتی، قضایی و انتظامی استان افتتاح شد؛ با افتتاح این سامانه زمان رسیدگی به جرائم کاهش یافته و پیامدهایی همچون پیشگیری از وقوع جرائم، کاهش جرم ورود به عنف، سرقت، ورود غیرمجاز و ... را در پی دارد.

انتهای پیام

ارسال نظرات