تولید واکسن ایرانی مایه افتخار ملی است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان گفت: تولید واکسن ایرانی یک افتخار بزرگ کشورمان است که در جهان اسلام و کشورهای پیرامونی ما بی‌سابقه است.
کد خبر: ۹۳۱۲۴۰۵
|
۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فارس از بندرعباس، پروفسور احسان کامرانی امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: تولید واکسن ایرانی که نشانه ایمان و خودباوری نیروهای جوان کشور در عرصه علمی است، نویدبخش پیشرفت بزرگی برای ایران اسلامی است.

وی با بیان این که تأکید اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ممنوعیت استفاده از واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی نشانه روشنی از توجه و دغدغه ایشان نسبت به سلامت مردم است، خاطرنشان کرد: ما در سطحی از توان علمی در حوزه دانش پزشکی در کشورمان هستیم که اتکای به آن می‌تواند ما را به واکسن ایرانی کرونا برساند و در عین حال مانعی بر سر راه سواستفاده از نیاز ما به این واکسن باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان با تصریح بر این که رهبری در سخنرانی‌شان منعی برای واردات واکسن از دیگر کشورها قائل نشدند اما تجربه تاریخی ما نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها همواره از این فرصت‌ها به نفع استثمار ملت‌ها بهره جسته‌اند، خاطرنشان کرد: واکسن ایرانی کرونا در مراحل بسیار خوبی از مطالعات انسانی قرار دارد و این اتکای ما به توان علمی دانشمندان کشورمان بی‌شک توفیقات بزرگ‌تری را نیز در آینده به دنبال خواهد داشت.

دکتر کامرانی با اشاره به این موضوع که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها حتی داروهای درمانی و کمک درمانی در کرونا را به ایران نفروختند و حتی بر سر راه تأمین داروهای خاص برای بیماران خاص کشورمان نیز مانع ایجاد می‌کنند، افزود: پس چطور ممکن است که آنها بخواهند بدون هیچ بازی سیاسی واکسن را در اختیار کشورمان قرار دهند.

وی با تقدیر از تلاش جامعه پزشکی و پرستاری و کادر درمان در کشورمان در تمامی ماه‌های اخیر بیان داشت: به مدد همکاری‌های دقیق میان بخشی در هفته‌های اخیر در کشورمان بحمد الله شاهد کاهش چشمگیر شمار موارد فوتی کرونا در کشورمان بوده‌ایم و با تداوم این روند و تهیه واکسن مناسب بزودی این بیماری در کشورمان فروکش خواهد کرد و ملت ایران از آزمون دیگری موفق و سربلند بیرون می‌آید.

این استاد دانشگاه گفت: همان طور که دانش ساخت ماهواره، سلول‌های بنیادی، تجهیزات دفاعی پیچیده، دانش تولیدات نانوفناوری و ... را در کشور بومی‌سازی کردیم، تولید واکسن نیز در داخل کشور با موفقیت انجام خواهد شد و همه ملت ایران از آن بهره‌مند می‌شوند و نباید در این زمینه اسیر جوسازی‌های مسموم رسانه‌های دشمن شویم.

دکتر کامرانی ادامه داد: منطق می‌گوید که وقتی توانایی ساخت واکسن کرونا در داخل کشورمان و بدون کمترین ریسکی از صفر تا 100 وجود دارد و بحمدالله در این زمینه توفیقات بزرگی نیز کسب شده است لذا متکی بودن به بیگانه‌ای که اکنون خودش بالاترین سطح از ابتلا و فوتی قرار دارد، عاقلانه نیست و ممکن است عواقب بسیار خطرناکی برای کشورمان بدنبال داشته باشد.

ی تأکید کرد: آمریکایی‌ها بزرگ‌ترین کشور عامل حملات بیوتروریستی به سراسر جهان هستند و این بیم وجود دارد که آنها در قالب واکسن کرونا نیز به دنبال اهداف شوم خود باشند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان با حساس خواندن موضوع سلامت در نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی و دغدغه‌های مستمر ایشان در موضوع شیوع بیماری کرونا و تأکیدات مصرح‌شان به همه دستگاه‌ها برای همکاری با وزارت بهداشت برای مهار این بیماری در کشورمان، گفت: نگرانی ایشان نسبت به سلامت مردم دغدغه‌ای همیشگی بوده و لذا تصمیم اخیر در زمینه واکسن نیز برآمده از یک تحلیل دقیق و اطلاعات راهبردی در این زمینه است و خیلی زود به واکسن کرونا در کشورمان دست خواهیم یافت و این موفقیت در تاریخ نیز ثبت خواهد شد.

 

ارسال نظرات