حجت السلام سید احمد رسولی در گفت و گو با «بسیج»؛
معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: اگر ولایت و حقانیت اهل البیت(ع) در جامعه ما و هر جامعه ای درست تبیین نشود، آن جامعه از کمال و رشد خود دور می شود.
کد خبر: ۹۳۱۲۶۲۰
|
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

حجت السلام والمسلمین سید احمد رسولی در گفت و گو با خبرنگار بسیج ضمن تسلیت ایام فاطمیه و با اشاره به سبک زندگی حضرت فاطمه (س)، اظهار داشت: برای بررسی شکل گیری غربت حضرت زهرا(س) و تاثیر گذاری درس فداکاری زندگی حضرت در عصر امروز باید ویژگی ها و شرایط زندگی حضرت را بشناسیم، مهمترین ویژگی حضرت فاطمه الزهرا(س) ولایتمداری آن حضرت بود.

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز افزود: میدانید که از دلایل شکل گیری غربت هر ائمه معصومین(ع)، غربت حق و عدم همراهی مردم با جانشین برحق پیامبر اسلام(ص) بود، در این شرایط حضرت زهرا(س) تا پای جان در دفاع از حق به عنوان یک حق مشخص و مکلف از امامت امام علی (ع) تا پای جان دفاع کردند، ستون خیمه اسلام ولایت و دوام اسلام به امامت و رهبری است.

حجت السلام والمسلمین سید احمد رسولی تصریح کرد: اگر هر نظامی آسیب ببیند، طبیعتا کل جامعه آسیب خواهد دید؛ حضرت با علم به اینکه اگر رهبری در جامعه آسیب ببیند، اسلام آسیب می ببیند ذره ای با تمام وجود از حقانیت امیرالمومنین (ع) کوتاه نیامد و هزینه هم دادند.

وی با اشاره به اینکه امروز هم ما باید جا پای حضرت بگذاریم و در خط ولایتمداری حرکت کنیم، متذکر شد: اگر آن ولایت و حقانیت اهل البیت(ع) در جامعه ما و هر جامعه ای درست تبیین نشود، آن جامعه از کمال و رشد خود دور می شود.

وی با بیان اینکه دومین ویژگی بارز حضرت الزهرا(س) عبودیت و بندگی است، عنوان کرد: حضرت به تمام معنا عبد بود به طوری که زمانی که پیامبر (ص) از امیر المومنین (ع) پرسیدند حضرت فاطمه(س) را چگونه یافتید؟ امام علی(ع) گفتند: بهترین همراه برای بندگی خدا حضرت فاطمه (س) هستند، سعادت نصیب کسی نمی شود؛ مگر با بندگی خداوند.

معاون هماهنگ کننده دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در پایان با بیان اینکه این ویژگی اشاره شده، از ویژگی های شهروندی حضرت بود و در ویژگی های فردی حضرت باید به همسر، فرزند و مادر خوب و کاملی بودند؛ آن حضرت توجه کنیم، خاطر نشان کرد: حضرت در زندگی فردی نیز سرمشق مردم بودند، خانواده های ما به این امر توجه بکنند، اگر مشکلی در خانواده پیش می آید، منشاء آن عدم توجه به وظایف و تکالیف ما است، اگر بخواهیم جامعه فاطمی داشته باشیم باید همانند حضرت وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها