نادیده گرفتن موفقیت های زنان ایرانی نه تنها به رشد آنها کمکی نمی کند بلکه باعث می شود آنان کمتر به قدرت و توان خود باور داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۱۲۶۶۸
|
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ ضدانقلاب سعی میکند که با خبر پراکنی دروغ و مسموم سازی افکار عمومی ذهن عامه مردم را در خصوص زنان مشوش کند و تصویری قرون وسطایی و عقب مانده در این حوزه از ایران اسلامی به نمایش در بیاورد و با آن در مجامع بین المللی کاسبی کند. این درحالی است که نگاهی به حضور زنان خصوصا ورزشکاران زن در میادین بین المللی نشان از پیشرفت چشمگیر کشورمان در این عرصه دارد.

زنان بعد از انقلاب اسلامی خصوصا در حوزه اجتماعی رشد بسیار زیادی کردند. چه در حوزه علمی و فرهنگی که با ورود به دانشگاه‌ها این امکان برای زنان بوجود آمد که مدارج علمی بالاتری را طی کنند و چه در حوزه مدیریتی دیده می‌شود که زنان در شغل‌های مختلفی حضور دارند و در بسیاری اداره‌ها و محیط‌های کار این حضور فعال دیده می‌شود.

در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد جمعیت دانشجویی را بانوان تشکیل داده‌اند که پیش از انقلاب ۶ درصد بود. ۳۰ درصد هیئت علمی دانشگاه‌ها هم زنان هستند که قبل انقلاب کمتر از یک درصد بود.

اما خبری در حوزه ورزشی این روز‌ها مطرح شده است که نشان می‌دهد که زنان ایرانی در حوزه بین المللی هم حضور فعال و موفقی دارند.

در همین رابطه، زنان با حجاب ایرانی فقط در یک سال ۷۳۵ مدال در مسابقات برون مرزی دریافت کرده اند. ۱۳۷ بانوی کشورمان نیز تا به حال مسابقات جهانی را قضاوت کرده اند و اخیرا نام «گلاره ناظمی» یکی از بانوان داور ایرانی نیز در میان ۱۰ داور برتر رشته فوتسال در دنیا قرار گرفت.

در رقابت‌های المپیک و پارالمپیک گذشته نیز زنان ایرانی ۳۱ سهمیه کسب کردند. این آمار‌هایی است که ضدانقلاب بخصوص عناصر معلوم الحالی که در حوزه زنان به سیاه نمایی می‌پردازند به هیچ وجه دوست ندارند به گوش مردم برسد.

البته جالب است که این افراد نه تنها از موفقیت‌های زنان ایرانی خوشحال نمی‌شوند بلکه به سبب اینکه با آن کاسبی می‌کنند نیز بسیار ناراحت شده و سعی می‌کنند که این موفقیت‌ها جلوه‌های رسانه‌ای نداشته باشد.

از سوی دیگر همین افراد سعی می‌کنند که کشور‌های دنیا را ترغیب و وادار به تحریم ایران خصوصا در حوزه ورزشی کنند.

نمونه دیگری را «دانیال معمار»، فعال رسانه‌ای درباره سهم زنان ایرانی در استارتاپ‌ها در توییتر مورد اشاره قرار داد و نوشت: «به گوش مسیح علینژاد که ادای مدافع حقوق زنان ایران را در می‌آورد برسانید که طبق آمار رسمی سهم زنان ایرانی در ایده‌های استارتاپی ۳۹ درصد است که بسیار بالاتر از میانگین جهانی با عدد ۱۷ درصد است. به علینژاد‌ها بگویید زنان ایران با همین حجاب در آینده نزدیک پیش‌ران تحولات کشور می‌شوند.»

چندی پیش بود که «مسیح علینژاد» ضدانقلاب فراری و «شیرین عبادی» کسی که مدعی حقوق زنان است، خواستار تحریم ورزشی ایران شده بودند. البته مشخص نیست کسانی که خود را حامی صلح جهانی و حقوق زنان می‌دانند چطور راضی به تحریم کشورمان و از دست رفتن موفقیت‌های ملت ایران می‌شوند؟! البته که این موارد دروغی بیش نیست و این افراد سعی می‌کنند با همین وجهه دهی به خود سودو منفعت شخصی شان را دنبال کنند.

جالب است که اینگونه نادیده گرفتن موفقیت‌های زنان ایرانی نه تنها به رشد آن‌ها کمکی نمی‌کند بلکه باعث می‌شود آنان کمتر به قدرت و توان خود باور داشته باشند. اما ضدانقلاب با نادیده گرفتن موفقیت‌های بانوان کشورمان سعی می‌کند این فضا را بسیار سیاه و زنان را گوشه نشین کنند. موضوعی که زنان با اراده ایرانی نه تنها اعتنایی به آن ندارند بلکه حضور موفقیت آمیز آنان در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی، ورزشی و ... نشان می‌دهد که چه ظرفیتی در این حوزه نهفته است که بایستی برای فعال کردن آن تلاش مضاعفی صورت گیرد.

طنین یاس
ارسال نظرات