حجت الاسلام لجمورکی گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تا آخرین نفس از ولایت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام دفاع کرد.
کد خبر: ۹۳۱۲۸۳۰
|
۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با ایام فاطمیه مراسم سوگواری کوثر زلال قرآن تا شام شهادت سبب خلقت و بانوی نمونه جهان اسلام همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء با رعایت اصول بهداشتی برگزار واز فضای مجازی به صورت زنده پخش می شود.  

 در نخستین شب از این مراسم کارشناس مسایل مذهبی با تسلیت ایام فاطمیه و شهاد مظلومانه صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها گفت:حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در روز ۲۰ جمادی الثانی سال پنجم پس از بعثت در مکه مکرمه متولد شدو در سن هجده سالگی در مدینه منوره مظلومانه به شهادت رسید.

حجت الاسلام امیر لجمورکی افزود: بانوی قدسی تاریخ جهان، ام الائمه،حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از جایگاه بسیار رفیعی در جهان اسلام برخودار است، کوثر قرآن سومین معصوم، دختر معصوم، همسر معصوم و مادر الائمه معصومین علیهم السلام و دارای ویژگی‌های ممتاز فراوانی است.

وی ادامه داد:ائمه معصومین علیهم السلام ،یازده  امام شیعه از نسل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و امیر ولایت حضرت علی بن ابیطالب علیه السلام هستند، براساس روایات سورها و آیاتی از قرآن مجید مثل سوره های مبارکه "کوثر" ، "انسان"، آیه "تطهیر" و آیه "مودت" در حق  شفیعه ی روز جزا حضرت  فاطمه زهرا سلام الله علیها و همسر و فرزندانش نازل گردیده است و دوستی و دشمنی با ایشان، به منزله دوستی و دشمنی با پیامبراعظم صلی الله علیه وآله و سلم است.

حجت الاسلام لجمورکی گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مجموع صفات پدرشان گرامیشان، حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی  صلی الله علیه وآله و سلم را در وجود مبارک خود داشتند و هر آنچه از علم، معرفت، اخلاق و ایمان پیامبر اعظم در دست داشتند را برای مردم بیان می فرمودند تا حقیقت اسلام زنده بماند و جاودانه بماند.

وی به نامگذاری سبب خلقت اشاره کرد و افزود: نبی رامی اسلام صلی الله علیه وآله و سلم، نام فرزند عزیز خود را فاطمه گذاشتند و در حدیثی فرموند" إنّ اللّهَ عَزَّوَجَلَّ فَطمَ ابْنَتِی فاطِمَة وَ وُلدَها وَ مَنْ أَحَبًّهُمْ مِنَ النّارِ فَلِذلِکَ سُمّیَتْ فاطِمَة" خداوند دخترم فاطمه و فرزندانش و هر کس که آن‌ها را دوست داشته باشد را از آتش دوزخ جدا کرده، به این دلیل او فاطمه نامیده شده است.

کارشناس مسایل مذهبی به سوره مبارکه کوثر خیر کثیر اشاره کرد و ادامه داد: اکثر مفسران شیعی و عده‌ای از مفسران بزرگ اهل تسنن نظیر فخر رازی، آیه آغازین سوره مبارکه کوثر إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ را به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تطبیق نموده‌اند و آن بانوی نمونه و بزرگ جهان را خیر کثیر و باعث بقا و گسترش نسل و ذریه پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله و سلم دانستند.

حجت الاسلام لجمورکی کنیه به ولایتمداری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و افزود: صدیقه طاهره سلام الله علیها برای دفاع از حفظ ولایت سیلی خورد، فرزند را کشتند و تا آخرین نفس از ولایت امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام دفاع کرد.

 مراسم با قرائت دعای پرفیض کمیل و ذکر مصیبت توسط یکی از مداحان اهلبیت عصمت و طهارت به پایان رسید.

 

ارسال نظرات