آیت الله ناصری گفت: دستگاه‌های مالیاتی باید در دریافت مالیات شرایط شیوع کرونا و نابسامانی‌های اقتصادی موجود را مد نظر بگیرند و فشار بر روی مردم را کم کند.
کد خبر: ۹۳۱۲۸۴۵
|
۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته ۲۶ دیماه نماز جمعه یزد، با بیان این‌که تبعیت از ولایت فقیه تنها راه مقابله با دشمنان دین و نظام اسلامی است، اظهار کرد: اتکا به توان داخلی نقش مهمی در توسعه بیش از پیش کشور و پیروزی در برابر دشمنان ایفا می‌کند.

وی تلاش برای خنثی‌سازی تحریم‌ها را مهمتر از تلاش برای رفع آنها دانست و افزود: رفع تحریم‌ها فرصت سوز است و ما باید برای انجام آن باید به دیگران وابسته باشیم، ولی خنثی سازی تحریم‌ها ناشی از توان بومی و استقلال کشور در حوزه‌های مختلف است.

امام جمعه یزد با بیان این‌که رفع تحریم به ما اجازه نمی‌دهد دستاوردهای علمی مختلف را کسب کنیم، گفت: مسئولان باید بیش از پیش حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش بنیان داخلی را در دستور کار خود قرار دهند.

ناصری یزدی در بخش دیگری از سخنان خود مسدود کردن ورود واکسن آمریکایی را اقدامی هوشمندانه و در راستای حراست از سلامتی مرم ایران دانست و در این خصوص بیان کرد: آمریکا همیشه دشمن ایران بوده و سعی کرده با روش‌های مختلف امنیت، سلامتی و توان ایرانی ها را به خطر بیاندازد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این‌که کشورهای مختلف جهان به واکسن آمریکایی اعتماد ندارند، تصریح کرد: تهیه واکسن از کسی که دشمنی او ثابت شده و از هیچ توطئه‌ای برای ضربه زدن به ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران دریغ نمی‌کند عاقلانه نیست.

امام جمعه یزد ساماندهی شرایط اقتصادی کشور را از جمله مطالبات جدی مردم از مسئولان و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی دانست و بیان کرد: گرانی‌ها کمر مردم را شکسته و زندگی بسیاری را تحت الشعاع قرار داده، مسئولان اجرایی باید هر چه سریعتر نسبت به ساماندهی این شرایط اقدام کنند.

وی تأکید کرد: دستگاه های مالیاتی هم باید در دریافت مالیات شرایط شیوع کرونا و نابسامانی‌های اقتصادی موجود را مد نظر قرار دهد و فشار بر روی مردم به ویژه کسانی که در بحران کرونا ضربه دیده اند را کم کند.

ناصری یزدی در پایان رعایت دستور العمل های بهداشتی و استفاده از ماسک به صورت مستمر را از جمله مهمترین رسالت شرعی و اجتماعی افراد در جامعه اسلامی دانست و گفت: حفظ سلامتی خود و دیگران باید در اولویت اصلی رفتار تمام اقشار جامعه قرار بگیرد.
ارسال نظرات