خبرهای داغ:
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در گفتوگو با بسیج:

حاضرم در مراحل آزمایش واکسن داخلی شرکت کنم

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد بابیان اینکه کشور ما ظرفیت تولید واکسن را دارد و این بالقوه را به فعلیت رسانده، گفت: با اعتمادی که به دوستانم در تیم تولید دارم حاضرم در مراحل آزمایش واکسن داخلی شرکت کنم.
کد خبر: ۹۳۱۳۰۶۹
|
۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵

حاضرم در مراحل آزمایش واکسن داخلی شرکت کنمدکتر عاطفه‌ سمایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد اظهار داشت: یکی از علل مهم بی‌اعتمادی به واکسن‌های شرکت‌های انگلیسی و آمریکا (مدرنا، فایزر، آکسفورد و...) این است که این شرکت‌ها، به طور طبیعی مراحل مطالعات حیوانی و انسانی را طی نکرده‌اند و دریافت تأییدیه و مجوزشان نیز صرفاً به خاطر نفوذ گسترده و لابی این واکسن‌سازان معروف در ساختارهای سیاسی، دولتی و مجامع بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: اخیراً رسانه‌های معتبر جهانی از افشاگری مدیر غذا و داروی آمریکا به دلیل فشارهای وارده برای تأیید اجباری واکسن نیز سخن گفته‌اند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان اسدآباد افزود: البته در این موضوع خیلی خوش‌بینانه هم نگاه کنیم نباید جایگاه سود و زیان مالی را نادیده بگیریم و فراموش نکنیم ضرر و زیان یک ساله اخیر کرونا باید به همت عرضه جهانی واکسن جبران شود.

وی با بیان اینکه چطور عده‌ای چشم خود را بر رشد فزاینده شاخص‌های بورس در آمریکا همزمان با تولید و عرضه واکسن فایزر و مدرنا می‌بندند و خیلی سطحی به این فضاسازی‌های رسانه‌ای تن می‌دهند؟ بیان کرد: کشور ما هم پتانسیل تولید واکسن را دارد و هم این بالقوه را به فعلیت رسانده است.

سمایی گفت: با اعتمادی که به دوستانم در تیم تولید واکسن دارم حاضرم در مراحل آزمایش این واکسن شرکت کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار