کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: علت اصلی شکل‌گیری، ماندگاری و کارایی نظام اسلامی بصیرت مردم است.
کد خبر: ۹۳۱۳۱۳۰
|
۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ بیان داشت: مهمترین علت شکل گیری و ماندگاری و کارایی نظام جمهوری اسلامی و بصیرت مردم می‌باشد و پایبندی مردم به انقلاب و مکتب شهدا و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است که موجب شده است این نظام چهل سال در برابر این همه دشمنی‌ها و فتنه انگیزی‌ها مستحکم بایستد و امروزه شاهد پیشرفت‌های عظیم در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی افزود: یکی از مفاهیم بسیار مهم که خداوند در قرآن کریم و در آیات معصومین و در نهج البلاغه و در کلام بزرگان از جمله حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بار‌ها و بار‌ها مورد تاکید قرار گرفته است، موضوع بصیرت می‌باشد.

موسوی خاطرنشان کرد: بصیرت در واقع به معنی شناخت دوست از دشمن و شناخت حق از باطل می‌باشد؛ خداوند متعال در قرآن کریم آیه ۴ سوره انعام می‌فرماید: (وَمَاتَاتِیهِم مِّن ءَایَهِ مِّن ءَایَتِ رَبِّهِم اِلّاکَانُوا عَنهَامعرضینَ) در واقع این آیه شریفه به این معنی است که خداوند آیه‌های بصیرت را برای ما فرستاده است، یعنی خداوند قرآن را تعدیل به بصائر میکند؛ که آیه‌های بصیرت صرفاً به این جهت نازل نشده است که انسان‌های خوش اخلاق متواضع و فروتن نماز خوان بسازد، بلکه هدف آن بصیرت پیدا کردن انسان‌ها می‌باشد.

وی در ادامه افزود: در واقع هدف اصلی قرآن این است که بتوانیم بصیرت داشته باشیم و آن را در زندگی با شناخت حق از باطل پیاده کنیم. مصداق آن را می‌توانیم در کشور خود ببینیم که اگر مردم ما بصیرت لازم را نداشتند این انقلاب ارزشمند ما ۴۰ سال تاب و توان ایستادگی در برابر این همه دشمنی‌ها و فتنه انگیزی‌ها را نمی‌توانست داشته باشد.

موسوی مطرح کرد: در ادوار مختلف تاریخ مشخص شده است که اگر مردم مردم بصیرت لازم را نداشته باشد حتی اگر حضرت امیرالمومنین (ع) حاکم جامعه به شود حکومتشان پنج سال بیشتر دوام نمی‌آورد و حتی اگر امام حسن مجتبی (ع) نیز حاکم جامعه شوند، حکومت شان بیشتر از شش ماه دوام نخواهد آورد.

وی اذعان داشت: مردم نه در حرف بلکه در عمل اثبات کرده‌اند که پای اسلام و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و مکتب حضرت سیدالشهدا (ع) و خون شهدا ایستاده‌اند و می‌توان دید که هیچ فتنه ایاز ابتدای اسلام تا به امروز نمی‌توان نام برد که هدف آن از بین بردن ولایت نبوده باشد.

کارشناس سیاسی تاکید کرد: در همه فتنه‌ها دشمن به دنبال از بین بردن عمود خیمه می‌باشد؛ که منظور از عمود خیمه همان ولایت است. امام باقر (علیه السلام) می‌فرمایند: اسلام پنج ستون دارد؛ نماز، روزه، حج، زکات و ولایت که در این پنج ستون به هیچ کدام به اندازه ولایت تاکید و توصیه نشده است. در واقع مهمترین ستون اسلام ولایت میباشد.

موسوی یادآور شد: همانطور که مستحضر هستیم، حاج قاسم سلیمانی در وصیت نامه خود بر ولایتمداری بسیار تاکید کردند، به طوری که اولین نعمتی که حاج قاسم در وصیت نامه خود از آن نام می‌برند، نعمت ولایت می‌باشد و در انتها نیز در وصیت نامه خود در خطاب به علما، مراجع و روحانیون تاکید به پیروی از ولایت فقیه می‌کند. در واقع شهید سلیمانی از ابتدا تا انتهای وصیت‌نامه خود حرفی به جز ولایت نزدند.

موسوی ادامه داد: قرآن کریم یک جا بر سر مومنین منت می‌گذارد و آن زمانی است که سخن از نعمت ولایت به میان می‌آید.

وی گفت: در تاریخ اسلام هرکجا مسلمانان در مسیر ولایت و اطاعت و تبعیت از آن حرکت کردند پیروز شدند و به سعادت رسیدند و هر جا از ولایت غفلت کردند، ضربه خوردند که در جنگ احد علت شکست مسلمانان همین بود که حرف رسول خدا را زمین گذاشتند. ما نیز بامروری در طول ۴۰ سال گذشته می‌بینیم هر کجا از ولایت تبعیت کردیم منجر به پیروزی شده است به طور مثال نیرو‌های مسلح ما زیر نظر ولایت بودند که این اقتدار و پیشرفت حاصل شده است و علت حصول این پیشرفت و عزت اقتدار این است که نیرو‌های مسلح زیر پرچم و خط ولایت حرکت کردند.

کارشناس سیاسی در پایان افزود: همانطور که حضرت آقا در بیانات خود فرمودند این مشکلات اقتصادی و گرانی‌ها بیش از اینکه ریشه اقتصادی داشته باشد، ریشه مدیریتی دارد؛ ما مردم مردم نیز با بصیرت خود و صبر در برابر این مشکلات، می‌توانیم بر این مشکلات فایق آییم و به یاری خداوند پیروز میدان در جنگ با دشمن در همه‌ی عرصه باشیم که شرط آن تبعیت، پیروی و پشتیبانی همه جانبه از ولایت فقیه می‌باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها