رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام در گفت‌وگو با «بسیج»:
رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام با اشاره گفت: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی شاهد کاهش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان هستیم.
کد خبر: ۹۳۱۳۱۳۹
|
۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
دکتر محمد افکار در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، افزود: بیش از ۴۵ پزشک، ۵۰ پرستار و مراقب سلامت و ۱۴۶ بهورز با کمک ۳۵۸ داوطلب بسیجی و هلال‌احمر در طرح غربالگری محله به محله برای تسریع در شناسایی بیماران و قطع زنجیره کرونا در این شهرستان مشارکت دارند.

وی تصریح کرد: برای کاهش میزان ابتلا، بستری و فوتی ناشی از کرونا، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت سپاه پاسداران، بسیج، دانشکده علوم پزشکی، هلال‌احمر و سایر ادارات در این شهرستان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: طرح شهید سلیمانی شامل چهار کمیته حمایت، نظارت، آموزش و مراقبت است و سراسر شهرستان مورد غربالگری کرونا قرار می‌گیرد و تاکنون تعداد ۷ هزار تست انجام‌شده و ۳ هزار و ۳۴۶ مثبت شناسایی‌شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام با اشاره به اینکه تعداد ۱۱۰۰ نفر در غالب این طرح رهگیری و پیگیری شده‌اند، بیان کرد: بیش از ۲۴۲ مورد بازدید و گشت مشترک از مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی طرح شهید سلیمانی تاکنون صورت گرفته و در این بازدید‌ها ۴۵ مغازه متخلف تعطیل، ۹۹۲ مورد اخطاریه بهداشتی و سه مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

دکتر افکار اظهار کرد: تعداد ۱۰۷ مورد بازدید و بازرسی مشترک و گروهی از مراکز صنفی ادارات و بانک‌ها درراستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در انجام‌گرفته است.

وی ابراز کرد: تعداد ۱۳۴۴ مورد تست pcr در آغاز طرح شهید سلیمانی تاکنون انجام و ۶۵۶ مبتلای جدید شناسایی‌شده‌اند.

وی افزود: در مناطق روستایی و دوردست نیز ۹۵۰ مورد رپید تست انجام‌گرفته است و حدود ۳۰۰ بسته معیشتی درراستای کمک به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع‌شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام افزود: بیش از ۴ گروه مراقبت در منزل، مراقبت رهگیری، نظارتی و حمایتی با بیش از ۱۲ عضو در قالب طرح شهید سلیمانی (غربالگری محله به محله کرونا) در شهرستان فعال هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها