کارشناس هواشناسی کردستان عنوان کرد؛

ورود سامانه بارشی به کردستان/ بارش برف و کولاک در بخشی از استان

خسرو شعبانی کارشناس هواشناسی کردستان گفت: نقشه های هواشناسی نشان می دهد که روزهای آینده شاهد ورود سامانه بارشی از غرب استان به کردستان خواهیم بود.
کد خبر: ۹۳۱۳۲۷۷
|
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
خسرو شعبانی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از کردستان، اظهار داشت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی از روز یکشنبه تا صبح پنجشنبه به تناوب شاهد عبور امواج بارشی از نیمه غربی کشور خواهیم بود.

وی افزود: این شرایط موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد گاهاً شدید(بعدازظهر روزهای دوشنبه و سه شنبه سرعت وزش باد قابل ملاحظه می باشد) و در بعضی ساعات بارش برف و باران و در ارتفاعات و گردنه های استان کولاک برف خواهد شد.

این کارشناس هوا شناسی گفت: در مجموع شدت و مقدار بارش ها طی این مدت برای نیمه غربی استان همچون شهرستان های بانه، مریوان، سروآباد و غرب شهرستان های سقز، دیواندره، کامیاران و سنندج پيش بيني مي شود ونهایتاً روز چهارشنبه بارش ها کل استان را در بر خواهد گرفت.

شعبانی در ادامه عنوان کرد: در سایر روزها عمده بارش ها در نیمه غربی استان رخ خواهد داد که با توجه به این شرایط اختلال در ترددهای بین شهری و روستایی، در مناطق یاد شده دور از انتظار نخواهد بود و برای نیمه شرقی استان بارش ها بجز روز چهارشنبه قابل توجه برآورد نمی شود.

وی در پایان اظهار داشت: همچنین از روز چهارشنبه با توجه به ورود شاخه اصلی سامانه بارشی به نیمه غربی کشور و به دنبال خروج آن از صبح پنجشنبه، شاهد کاهش 10 تا 15درجه ای دما در سطح استان خواهیم بود و یخبندان شبانه و صبحگاهی شدیدی در سطح منطقه حاکم خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار