خبرهای داغ:
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر خبر داد
ملایر- مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت: در مجموع ۱۷ هزار واحد مسکن روستایی در این شهرستان مقاوم‌سازی شده است که شاخص مقاوم‌سازی در ملایر هم اکنون به بیش از ۶۰ درصد رسیده است.
کد خبر: ۹۳۱۳۴۷۴
|
۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰

مقاوم‌سازی ۱۷ هزار واحد مسکن روستایی در ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج، داود سوری با بیان اینکه همزمان با ایام دهه فجر ۳۲۶ واحد مسکن روستایی با اعتبار ۵۱ میلیارد تومان به متقاضیان واگذار می‌شود، اظهار داشت: این واحدها از هفته دولت امسال تا دهه فجر مقاوم‌سازی شده است.

وی بیان کرد: در مجموع ۱۷ هزار واحد مسکن روستایی در این شهرستان مقاوم‌سازی شده است که شاخص مقاوم‌سازی در ملایر هم اکنون به بیش از ۶۰ درصد رسیده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر افزود: در حال حاضر ۲۱ هزار واحد مسکن روستایی این شهرستان در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر سند مالکیت دریافت کرده‌اند و از این نظر ملایر در مقاوم‌سازی مسکن روستایی در جایگاه خوبی قرار دارد.

وی سهمیه امسال این شهرستان در مقاوم‌سازی مسکن روستایی را یک‌هزار و ۲۵۵ فقره عنوان کرد و ادامه داد: از این تعداد تاکنون ۵۰۰ فقره به بانک معرفی شده و ۲۰۰ فقره نیز به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

سوری تاکید کرد: در صورت همکاری بانک‌های عامل شهرستان برای عقد قرارداد افراد معرفی شده به بانک، به‌زودی شاهد جذب صد درصدی اعتبار امسال خواهیم بود و امیدواریم این اقدام زمینه‌ای برای جذب اعتبار مقاوم‌سازی مسکن روستایی برای سال آینده باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر بهره‌برداری از واحدهای مسکن روستایی، چهار طرح عمرانی در قالب جدول‌گذاری، دیواره‌سازی، احداث پل و آسفالت روستایی نیز با اعتبار 4 میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان در ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت: برای احداث پل سردار شهید سلیمانی در روستای «گنبد» ۲ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان هزینه شده که آماده بهره‌برداری است.

وی یادآور شد: همچنین سه طرح آسفالت در روستاهای سیاه‌چغا، پیروز و علی‌آباد دمق در ایام دهه فجر افتتاح می‌شود که علاوه بر آسفالت عملیات جدول‌گذاری، دیواره‌سازی و زیرسازی نیز در این روستاها انجام شده است.

سوری اظهار داشت: در مجموع ۵۵ میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان اعتبار در ایام دهه فجر برای افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های بنیاد مسکن این شهرستان هزینه شده است.

وی درباره بهسازی روستایی نیز بیان کرد: امسال هشت میلیارد تومان اعتبار مصوب از منابع مختلفی همچون ملی، استانی و کمک به توسعه روستاها اعتبار داشتیم که تاکنون حدود ۵۰ درصد آن تخصیص پیدا کرده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر گفت: در این راستا بخشی از طرح‌های بهسازی روستایی انجام شده و تعدادی نیز در مرحله تعیین پیمانکار و عقد قرارداد با پیمانکار برای انجام کار است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات