معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ از عملیات کاشت 15هزار پیاز لاله در میادین اصلی و مبادی ورودی و خروجی این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۹۳۱۳۷۱۸
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ رضا معلم با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه فصل زمستان مناسب‌ترین زمان برای کاشت پیاز لاله است،15 هزار پیاز لاله در میادین و مبادی ورودی و خروجی این منطقه کاشته می شود.

معلم با بیان اهمیت بهره گیری از انواع گل‌های فصلی در زیبایی بصری شهر و افزایش آرامش روانی شهروندان، افزود: پیازهای کاشته شده اوایل بهار سال آینده به مرحله گلدهی می رسند که موجب زیبایی هر چه بیشتر معابر این منطقه خواهند شد.

او اظهار داشت: عملیات کاشت پیاز لاله در میادین حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، شهید غیبی،هادی ساعی، شهدای شاملو و شهید بروجردی انجام شده و در تمامی بوستان‌ها نیز عملیات به زارعی فضای سبز و کاشت لاله در حال اجرا است.

معلم با اشاره به اینکه کاشت پیازهای لاله در رنگ بندی‌های متفاوت و زیبا در دستور کار شهرداری منطقه ۲۰ قرار گرفته تا شهروندان همزمان با فرا رسیدن بهار شاهد شکفتن هزاران گل لاله رنگارنگ باشند، ابراز کرد: این پیازها در اوایل بهار به گل می نشینند که با نشاهای گل‌های بنفشه مزین می شوند و در آستانه عید نوروز چشم انداز زیبایی را در سطح منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: تیم های کارشناسی مرکز تحقیقات، مشاوره و آموزش گل و گیاه منطقه ۲۰ به منظور مدیریت هزینه،پیاز لاله را در اواخر بهار سال آینده جمع آوری خواهند کرد و پس از نگهداری و انجام اقدامات لازم و گرفتن پیازچه‌های جدید برای کاشت در پاییز سال بعد مورد استفاده قرار خواهند داد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲۰ در پایان عنوان کرد: با توجه به زمان کاشت پیازهای لاله دوره های متنوع آموزشی و همچنین نحوه کاشت و مراقبت از گل های پیازی ( گل لاله ) از طریق فضای مجازی مرکز تحقیقات ، آموزش و مشاوره فضای سبز شهرداری منطقه 20 برگزار می شود.

ارسال نظرات