حجت الاسلام میرزایی ضمن انتقاد از ادبیات اهانت آمیز استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به خبرنگاران گفت: استاندار باید مدیون خبرنگاران باشد چرا که به او نشان می‌دهند چه کمی و کاستی در استان وجود دارد.
کد خبر: ۹۳۱۳۷۶۱
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت‌الاسلام و المسلمین روح‌الله میرزایی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن کنفرانس سازمان تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار داشت: رسالت و مبنای کار خبرنگاران امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه خبرنگاران بر روی امر به معروف و نهی از منکر کردن مسئولان جامعه تمرکز دارند گفت: در واقع در خبر‌هایی که منتشر می‌شود مردم مورد خطاب خبرنگاران نیستند بلکه خبرنگاران می‌خواهند خطاب به مسئولین مشکل یا معضلی از این طیف را حل کنند.

وی بیان کرد: با توجه به رسالتی که خبرنگاران دارند در این راستا به گونه‌ای عمل می‌کنند که اگر نقطه ضعفی در جامعه وجود دارد برطرف شود و اگر نقطه مثبتی وجود دارد ترویج پیدا کند تا بیشتر شود به همین دلیل می‌توان گفت: خبرنگاران در هر دو صورت یا در کار امر به معروف یا نهی از منکر هستند.

وی با اشاره بر اینکه خبرنگاران عالی‌ترین بخش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را بر دوش گرفته اند عنوان کرد: خبرنگاران دائما در حال مطالبه گری هستند، اما از این واژگان در برابر آن‌ها کمتر استفاده می‌شود.

میرزایی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف جدی ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در قانون نیز آمده حمایت کردن از آمران به معروف و و ناهیان از منکر است که براساس همین قانون گفته شده کسی حق ندارد در راه امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کند و کسی که کانع ایجاد کند مجرم شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر خبرنگاران به مسئله‌ای بپردازند که مشکلی در جامعه به شمار می‌رود و مسئولی با این قضیه برخورد کند و یا تهدید کند این ستاد وظیفه دارد طبق قانون از خبرنگار حمایت کند.

قائم مقام ستاد امر به معروف ونهی از منکر کشور ضمن انتقاد شدید از ادبیات نادرست و اهانت‌آمیز استاندار سیستان و بلوچستان به خبرنگاران گفت: استاندار باید مدیون این افراد باشد چرا که به او نشان می‌دهند چه کمی و کاستی در استان وجود دارد تا وی در پی رفع آن بر آید.

وی گفت: در بازدیدی که از حاشیه شهر داشتیم متوجه شدیم که مسئله کمی و کاستی در این استان جدی است و خبرنگاران دست بر روی موضوع کوچکی نگذاشته اند که این گونه مورد خطاب قرار گیرند بلکه موضوع بسیار جدی بوده و نیاز به رسیدگی دارد؛ خبرنگاران به عنوان زبان گویای مردم باید به دنبال احقاق حق مردم مظلوم باشند.
ارسال نظرات