خبرهای داغ:

کاهش شیوع کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانی

کاهش شیوع کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانیاستاندار خوزستان گفت: روند کاهش شیوع بیماری کرونا در استان پیش از اجرای طرح شهید سلیمانی به دلیل اقدامات صورت گرفته آغاز شده بود.
کد خبر: ۹۳۱۳۹۷۵
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان گفت: در شورای سلامت استان مسائل مربوط به حوزه سلامت اعم از بیماری‌های غیر واگیر، مرگ و میر‌های زود رس و شهر‌هایی که دارای بیشترین متوسط مرگ و میر‌های زودرس ناشی از بیماری‌های قلبی-عروقی، دیابت و مقوله تصادفات داشتند را مورد بررسی قرار دادیم و بنا شد تا با بررسی کامل و متناسب با شرایط روز، این مباحث تحت کنترل قرار گیرند.

او افزود: در موضوع خودکشی که به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود و می‌تواند در حوزه سلامت قرار گیرد، مقرر شد روند رو به کاهشی که در سال‌های اخیر با بررسی نظرات متخصصان و کارشناسان اخذ شد را ادامه دهیم و در صورت نیاز و با توجه به شرایط جدید جامعه، مداخله بیشتری در این زمینه داشته باشیم.

شریعتی با اشاره به موضوع آب و فاضلاب روستایی و مشکلاتی که در این زمینه در روستا‌های شهرستان شوش وجود دارد بیان داشت: مقرر شد که تا پایان سال روستا‌های شهرستان شوش ازجمله مسیر خلیفه حیدر که جزو دغدغه اصلی محسوب می‌شود با تصمیماتی که در این زمینه گرفته شد به سامان برسد و مرکز بهداشت استان هم موظف شد تا با ارائه آمار دقیقتر و شرح مطلوبیت‌ها به اخذ تصمیمات بهتر و درست کمک کند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در جلسه دوم که با حضور محمدصادقی، رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور، در استانداری خوزستان برگزار شد طرح شهید سلیمانی مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: در طرح شهید سلیمانی بسیج جامعه پزشکی فعالیت خوبی از خود نشان داد که با کمک بسیج استان، سپاه حضرت، ولی عصر (عج)، نیروی انتظامی، هلال احمر و سایر دستگاه‌های استان توانستیم با کنترل بیماری از وقوع پیک چهارم در استان جلوگیری کنیم.

این مقام مسئول گفت: روند کاهش شیوع بیماری کرونا در استان پیش از اجرای طرح شهید سلیمانی به دلیل اقدامات صورت گرفته آغاز شده بود و با اجرای این طرح شاهد افزایش سرعت کاهش شیوع بیماری در خوزستان بودیم و از این رو تعداد بستری‌ها و فوتی‌های مبتلایان به بیماری کرونا به سرعت کاهش پیدا کرد و توانستیم روز‌های بدون فوتی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا را در استان داشته باشیم.

او با بیان اینکه به دلیل آبی شدن وضعیت استان و رفع محدودیت فعالیت برخی مشاغل، در هفته اخیر شاهد افزایش بسیار کم ابتلا به کرونا در استان بودیم، اظهار داشت: کاهش دمای هوا در استان که موجب به وجود آمدن فضا‌های بسته و بدون تهویه مناسب هوا می‌شود، می‌تواند مردم را در معرض ابتلا به بیماری کرونا قرار دهد.

شریعتی افزود: به همین دلیل از مردم استان تقاضا دارم تا با رعایت بیشتر نکات بهداشتی و چشم پوشی از انجام فعالیت‌های غیر ضروری و همچنین توجه به دستور العمل‌های ستاد کرونا و ایجاد تهویه مناسب، چه در محل کار و چه در منازل، از خود و اطرافیان خود مراقبت کنند.

نماینده عالی دولت در خوزستان گفت: هنوز مورد مستندی در رابطه با شیوع هپاتیت در استان نداریم، گزارشی مبنی بر چهار مورد ابتلا به بیماری اسهال در شهرستان کارون و ۱۶ مورد دیگر در صیدون باغملک مشاهده شد که دستور بررسی‌های لازم به مرکز بهداشت و آب و فاضلاب استان داده شده است.

او افزود: شرایط در حال بررسی و ارزیابی است و در حال حاضر طبق پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که بروز موارد اسهال گزارش شده به دلیل ورود ۲ الی ۳ نفر به استان به جهت دیدار با خویشاوندان بوده و نوع این بیماری پس از بررسی‌های لازم به مردم استان اعلام خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها