خبرهای داغ:
دکتر حریرچی با اشاره به کاهش میزان بستری‌های کرونایی در حدود دوماه اخیر گفت: میزان مبتلایان روزانه به حدود ۶ هزار نفر و جمعیت بستری‌های کشور به ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر در روز کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۳۱۴۰۳۴
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، ستاد استانی کرونا قزوین به ریاست هدایت اله جمالی پور استاندار قزوین و با حضور ایرج حریرچی قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مسوولان استانی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد.

دکتر ایرج حریرچی در این جلسه با اشاره به شرایط حاکم بر جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا و همبستگی خاص گروه‌های مختلف مردمی و دولتی در مقابله با این ویروس بیان کرد: برای حل کرونا نیاز به اتحاد است و در شرایطی که کشور ما در شرایط سخت تحریم به سر می‌برد، توانسته با همبستگی در مقابله با بیماری کرونا نیز بسیار موفق عمل کند.
 
 
میزان بستری‌های کرونا در کشور به روزی ۷۰۰ نفر کاهش یافت
 
وی گفت: در تمام دنیا بعد از شیوع کرونا مردم فقیر، فقیرتر شدند و فشار اصلی تورم بر روی دوش مردم عادی و فقراست و اقدامات حمایتی باید با تمرکز بر بیماران کرونایی و اقشار در معرض کرونا انجام شود.

حریرچی اظهار کرد: استان قزوین با توجه به خصوصیات جغرافیایی، میزان و تراکم جمعیتی در شرایطی است که کرونا می‌توانست این استان را به یکی از استان‌های گرفتار تبدیل کند. اما با حضور دستگاه‌های مختلف، ائمه جمعه، سپاه، پلیس و همه دستگاه‌ها و کمک اصحاب رسانه، اقدامات گسترده‌ای جهت مقابله با این بیماری انجام شد
و می‌توان گفت: استان قزوین عملکرد بسیار موفقی به ویژه طی دوماه اخیر در مقابله با کرونا داشته است.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: برخلاف تصور اولیه زمانی که در اپیدمی‌ها روند بیماری نزولی می‌شود اقدامات سیستم‌های مراقبتی باید افزایش یابد. تجربه بین المللی این امر را ثابت می‌کند. برای پیش بینی سه ماه آینده کماکان کشوری پیدا نمی‌شود که بتواند ماسک و اقدامات پیشگیرانه کرونا را کنار بگذارد. چرا که برای عادی کردن اوضاع حداقل ۸۵ درصد جوامع باید واکسینه شوند. در استانی که مرگ و میر صفر و یک است و بستری کاهش یافته اقدامات پیشگیرانه و سیستم‌های مراقبتی باید شدت یافته تا بتوان استان را کنترل کرد.

وی افزود: امروز، زمان وحدت و یکپارچگی بوده و زمان تقابل نیست. مشکلات تحریم، کینه ورزی دشمنان و کرونا شرایط خاصی را در کشور ایجاد کرده لذا این یکپارچگی حداقل برای از بین بردن و پیشگیری کرونا لازم است.

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به کاهش میزان بستری‌های کرونایی در حدود دوماه اخیر ادامه داد: با وجود اینکه میزان مبتلایان روزانه ما به حدود ۶ هزار نفر و جمعیت بستری‌های ما به ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر در روز کاهش یافته، اما نباید فراموش کرد که روند پاندمی کرونا در کشور ما از یک یا دو مورد ابتلا شروع شد.

وی یادآور شد: توصیه من این است که در استان قزوین که میزان بستری‌های کرونایی ۸۰ درصد کم شده، باید اقدامات مراقبتی ما حداقل ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یابد تا بتوانیم روند شیوع کرونا در استان را کنترل کنیم.

حریرچی با اشاره به اقدامات استان در بحث تست کرونا اضافه کرد: از ابتدای آذر ماه در فاصله ۹ ماه، پنجاه هزار تست انجام شده بود، اما در این دوماهه اخیر سی هزار تست انجام شد و استان قزوین به لحاظ خصوصیات ذکر شده باید جزو استان‌های برتر در بحث تست و غربالگری باشد. با توجه به مبنای متوسط کشوری در بحث تست کرونا، عملکرد استان قزوین در زمینه تست کرونا هنوز قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: افزایش تست و شناسایی افراد مبتلا بسیار برای ما اهمیت دارد. مثبت و منفی بودن تست تاثیری در کار ما ندارد، انجام تست و مثبت بودن تست برای قرنطینه و ایزوله کردن افراد است و اگر این امر حاصل نشود انجام تست نیز یک کار بیهوده است.

دکتر حریرچی با اشاره به اهمیت قرنطینه اضافه کرد: یکی از درخواست‌های مهم ما که بسیار حائز اهمیت است بحث قرنطینه افراد است که باید با توجه به شرایط مالی و فرهنگی افراد انجام شود. از طرفی مرگ و میر ناشی از کرونا بیش از اینکه به سطح و بدحالی زمان مراجعه فرد مبتلا مرتبط باشد به بیماری زمینه‌ای وی مرتبط است و همین امر موجب افزایش درصد مرگ و میر می‌شود.

وی گفت: بیماری‌های زمینه‌ای تاثیر بسیار زیادی بر مرگ و میر افراد دارد و لازم است این افراد قرنطینه معکوس شوند و خواهش ما این است وجهه یاری و کمک‌های مومنانه بیشتر برای این افراد باشد. گروه‌های بسیج و علوم پزشکی و هلال احمر ممکن است تعبیر فنی اشتباه داشته باشند.

۱۰۱۰/گ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها