خبرهای داغ:
همدان-معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان گفت: با هدف ارتقاء سلامت مادران باردار و شیرده و کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۵ سال، امسال یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان کمک نقدی پرداخت‌شده است.
کد خبر: ۹۳۱۴۰۶۰
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲

پرداخت یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان برای ارتقاء سلامت مادران و کودکان توسط کمیته امداد همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج، علی بحیرایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف ارتقاء سلامت مادران باردار و شیرده و کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر ۵ سال، امسال بیش از یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان کمک نقدی پرداخت‌شده است.

وی افزود: هدف از ارائه این خدمت، ارتقای وضعیت تغذیه مادران تحت حمایت بوده و رویکرد اصلی این نهاد، آموزش شیوه‌های ارتقا کیفیت مراقبت از مادران باردار، شناسایی زودهنگام مادران مبتلابه سوءتغذیه و اجرای موفق طرح توزیع سبد غذایی سالم و کامل است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان همدان ادامه داد: مادران باردار از ابتدای ماه چهارم بارداری تا ۲۴ ماه پس از زایمان، مشمول بهره‌مندی از مزایای این طرح خواهند شد تا بدین ترتیب، دوره بارداری و شیردهی موفقی را سپری کنند.

وی در خصوص بخشی از محتویات سبد غذایی مادران باردار و شیرده گفت: سبد غذایی شامل برنج، ماکارونی، عدس، پنیر، مرغ، خرما، روغن، نخود، لوبیا، بلغور جو، تن ماهی، سویا، عسل و حلواارده است که ماهانه بین مادران باردار توزیع می‌شود.

بحیرایی در خصوص اجرای طرح هم‌سفره با رویکرد تلاش در جهت رفع سوءتغذیه کودکان زیر ۵ سال گفت: این طرح به‌منظور تأمین حداقل نیاز غذایی کودکان نیازمند که سرپرستان آن‌ها توانایی مالی کافی را ندارند اجراشده است.

وی با اشاره به اینکه سوء تغذیه این کودکان در صورت بی‌توجهی می‌تواند در آینده بیماری‌ها و ناهنجاری‌های زیادی در پی داشته باشد، ادامه داد: برای تأمین مواد خوراکی موردنیاز هر کودک، حساب بانکی ویژه‌ای افتتاح‌شده که سقف برداشت ماهیانه سرپرست خانواده برای هر کودک، معادل تهیه یک سبد غذایی است که تنها جهت خرید اقلامی که مصرف آن‌ها برای کودک مفید و ضروری است امکان خرید وجود خواهد داشت تا از این طریق مواد ضروری موردنیاز رشد کودکان با نظارت این نهاد تأمین شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات