خبرهای داغ:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در ۲۴ ساعت گذشته با انجام ۲۱ عملیات امدادی به یک هزار و ۱۳۰ نفر امدادرسانی کردند.
کد خبر: ۹۳۱۴۱۱۳
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان، حمید حسین‌پور گفت:این عملیات‌ها به دنبال بارش برف و کولاک شدید از بعد از ظهر روز گذشته توسط نجاتگران مستقر در پایگاه‌های امداد جاده‌ای جمعیت هلال احمر در شهر‌های تبریز، مراغه، میانه، هشترود، هریس، سراب، شبستر، عجب‌شیر، بستان‌آباد، خداآفرین، اسکو، تسوج و کلیبر انجام شد.

وی با اشاره به اینکه نجاتگران این جمعیت با انجام ۹ فقره عملیات به خودرو‌های گرفتار در برف و کولاک استان امدادرسانی کردندافزود: این خودرو‌ها در جاده‌های میانه(سرچم) - اردبیل، سراب - اردبیل، مراغه - هشترود، سراب - بستان آباد، شبستر- دریان، آزادراه تبریز - زنجان محدوده بستان‌آباد، اهر - کلیبر و جاده قدیم تبریز - تهران در برف و کولاک گرفتار شده بودند.

حسین پور گفت: در این عملیات‌ها نجاتگران پایگاه‌های امداد جاده‌ای آغکند میانه، شهید محمدتقی اباذری بهرمان سراب، شهید ملک پور عزیزکندی هشترود، شهدای سفید کمر شبستر، شهید بهرام رنجبر خراجوی مراغه، سیدالشهدای اتوبان پیامبر اعظم بستان آباد و شهید کاظم باقری یوزبند کلیبر علاوه بر امدادرسانی به مسافران در راه مانده به روان سازی ترافیک جاده‌ها و هدایت خودرو‌های گیر کرده در برف و کولاک کمک کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی  ادامه داد: همچنین نجاتگران جمعیت هلال احمر استان در ۲۴ ساعت گذشته به هفت مورد تصادف و سوانح جاده‌ای شهر‌های مراغه، اسکو، خداآفرین، تبریز و تسوج امدادرسانی کردند.

حسین پوربا بیان اینکه در این حوادث نجاتگران به ۶ نفر از مصدومان امدادرسانی کردند یادآوری کرد: نجاتگران سه نفر از مصدومان را به صورت سرپایی مداوا کرده و سه نفر را نیز با آمبولانس هلال احمر به مراکز درمانی انتقال دادند.

وی انجام سه عملیات برای انتقال سه بیمار بدحال در روستا‌های هریس، بستان آباد و عجب شیر به مراکز درمانی و انجام ۲ عملیات امدادرسانی به ۲ مورد مسمومیت بر اثر گاز گرفتگی‌ها در خداآفرین و هشترود را از دیگر اقدامات نجاتگران استان در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد.

ارسال نظرات