«اسمعیل شاه محمدی» از فعالان رسانه و خبرنگار پیشکسوت شهرستان ری، شامگاه سوم بهمن در سن 57 سالگی به دیدار معبود شتافت.
کد خبر: ۹۳۱۴۱۸۴
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۱

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، این خبرنگار پیشکسوت در طول چندین دهه فعالیت روزنامه نگاری دارای سمت هایی چون: مسئول خانه مطبوعات شهرستان ری، رئیس انجمن صنفی خبرنگاران ری و سرپرست چندین روزنامه سراسری در شهرستان ری بود.

وی در کنار کار روزنامه نگاری، مدیریت بنیاد مشاهیر معاصر ری و مدیریت موسسه فرهنگی هنری مطالعات راگا را برعهده داشت و خدمات قابل توجه ای در این زمینه برجای گذاشته است.

«اسمعیل شاه محمدی» در دوران دفاع مقدس و همکاری با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مجلس شورای اسلامی نیز نقش بسزایی داشته است.

وی همچنین نایب رئیس شورای هماهنگی تشکل ها و فعالان خط امام (ره) شهرستان ری و دبیر حزب کارگزاران سازندگی شهرستان ری بود.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، فقدان این روزنامه نگار کهنه کار را که همواره دلسوز خبرنگاران و اصحاب  رسانه شهرستان ری بود را به فعالان عرصه خبرنگاری و خانواده داغدیده وی تسلیت می گوید.

«اسمعیل شاه محمدی» از چند دهه پیش تلاش کرده بود تا آثار ارزشمندی در زمینه های تاریخی، سیاسی، فرهنگی، علمی، ورزشی و... در حوزه شهرستان ری گردآوری کند و این مجموعه ارزشمند را در مجموعه ای با عنوان بنیاد مشاهیر ومفاخر ری به نمایش گذاشت که در میان آنها کتب ارزشمند تک نسخه ای، تصاویر قدیمی و تاریخی بسیاری دیده می شود که برخی آنها  را با هزینه شخصی خریداری کرده و در این مکان جمع کرده بود. او تلاش زیادی کرد تا این مجموعه را در یک موزه اختصاصی و بزرگ با هزاران بند تاریخ ری برای نسل های آینده به یادگار بگذارد. افسوس که آرزوهای بلند او به بار ننشست و به بهار نرسید.

خبرگزاری بسیج نیز درگذشت این فعال فرهنگی شهرستان ری را به خانواده ارجمند آن زنده یاد و نیز اصحاب رسانه  و فرهنگ شهرستان ری تسلیت می گوید.

 

 

 

 

ارسال نظرات