سردار افشار گفت: در عرصه مقابله با جنگ نرم آموزه‌های دینی بازدارنده است، در عرصه جنگ نرم اگر بخواهیم تحت تاثیر دشمن قرار نگیریم بایستی پایگاه‌های اعتقادی، دینی و بصیرت سیاسی را بالا ببریم.
کد خبر: ۹۳۱۴۲۴۵
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار افشار گفت: در عرصه مقابله با جنگ نرم آموزه‌های دینی بازدارنده است، در عرصه جنگ نرم اگر بخواهیم تحت تاثیر دشمن قرار نگیریم بایستی پایگاه‌های اعتقادی، دینی و بصیرت سیاسی را بالا ببریم.

 سردار علیرضا افشار رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی در برنامه «کوچه امام» پیرامون موضوع بررسی دلایل، چگونگی و ابعاد جنگ رسانه‌ای و روانی دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: فرق جنگ نرم و جنگ سخت این است که در جنگ سخت ابزار جنگ شامل توپ و تانک و به طور کلی اسلحه است، اما در جنگ نرم ابزار جنگی رسانه است و به وسیله فریب افکار عمومی و تسلط بر اذهان عمومی کشور هدف مطرح می‌شود، پیچیدگی‌های جنگ نرم بسیار زیاد است تفاوت‌های زیادی بین این دو نوع جنگ است.

افشار بیان کرد: اگر کسی در جنگ سخت آسیب ببیند و مورد هدف قرار گیرد شهید می‌شود و جایگاه بالایی در بین جامعه خواهد داشت، یاد و خاطرات آن نقل می‌شود و قهرمان ملت خود محسوب می‌شود، اما در جنگ نرم اگر کسی آسیب ببیند از جامعه طرد می‌شود، آلوده شده و منحرف می‌شود
رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی مطرح کرد: در عرصه مقابله با جنگ نرم آموزه‌های دینی بازدارنده است، اگر در جنگ سخت توان موشکی کشور بازدارنده است و دشمن جرات حمله به کشور را ندارد در عرصه جنگ نرم نیز اگر بخواهیم تحت تاثیر دشمن قرار نگیریم بایستی پایگاه‌های اعتقادی، دینی و بصیرت سیاسی را بالا ببریم. اگر مسئله و انحرافی پیش آید باید به کمک این پایگاه‌ها برطرف شود.

وی عنوان کرد: قدرت نرم، تهدید نرم و تهاجم نرم اجزای سه گانه جنگ نرم است و باید به ان‌ها توجه شود، نباید در جنگ نرم صرفاً منتظر ماند و مورد تهدید نرم قرار گرفت بلکه با افزایش قدرت نرم به عنوان عامل بازدارندگی می‌بایست علیه دشمن تهدید و تهاجم نرم نیز انجام داد، هرچند دشمن ما خود درگیر مسائل جدی و مهمی از جمله مسائل مرتبط با رعایت حقوق بشر و دموکراسی دارد.

افشار تصریح کرد: تحمل فشار‌ها و مشکلات تحمیلی بر کشور کار کمی نیست و باید گفت این تحمل فشار‌های ناشی از تحریم‌ها برای دستیابی به آرمانی والاست، هرچند ریشه برخی از مشکلات سوءمدیریت‌های بعضی از افراد داخلی است و در انتخابات نیز مردم باید توجه کنند که در انتخاب خود فردی را انتخاب کنند که تعهد، تخصص و توانمندی بالایی داشته باشد تا بتواند ضمن رفع سوءمدیریت‌ها مشکلات و مسائل پیش رو را حل کند.

فرمانده اسبق بسیج اشاره کرد: یکی از مسائل مهم در جنگ نرم سرمایه اجتماعی است که باید اعتماد مردم به نظام و امید به آینده افزایش یابد، دشمن در تلاش است که به سرمایه اجتماعی کشور آسیب زده و آن را کاهش دهد، اما در مقابل مسئولان باید تمام تلاش خود را به کار گیرند تا سرمایه اجتماعی افزایش یابد.

رئیس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: باید راهکار‌هایی برای خنثی‌سازی جنگ نرم و نقشه‌های دشمن پیدا کنیم، در اندیشکده جنگ نرم نیز به دنبال پیگیری جدی این موضوع هستیم.

ارسال نظرات