خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

گسترش فعالیت‌های فرهنگی مانع از بازگشت مجدد به زندان‌ها می‌شود

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: برای کاهش تعداد افراد محبوس و جلوگیری از بازگشت مجدد زندانیان به زندان ها، گسترش فعالیت های فرهنگی در مراکز اصلاح و تربیت ضروری است.
کد خبر: ۹۳۱۴۳۶۷
|
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم روز شنبه در آیین تجلیل از ائمه جماعت و روحانیون شاغل در اداره کل زندان های استان، اظهار کرد: فلسفه حضور روحانیون در زندان‌ها درمان آلام و ایجاد معنویت افراد محبوس است از این رو باید کاری کنیم تا با بازپروری، مانع از بازگشت مجدد زندانیان به زندان شویم.

وی با توصیه به روحانیون برای داشتن رفتار و گفتار اثرگذار در زندان ها، گفت: برخی افراد به علت شرایط استثنایی و گاها تحمیلی دچار لغزش و انحراف شده و پای شان به زندان باز می شود که می‌توان با کارهای فرهنگی و نقش اثرگذار روحانیون اثرات سوء این مشکلات را کاهش داد.

حجت الاسلام آل هاشم با یادآوری بند پنچم اصل۱۵۶ قانون اساسی، یادآور شد: سیاست کشور، اصلاح بزهکاران است که این سیاست در غرب با شکست روبه‌رو شده است، از این رو باید تلاش کرد با اصلاح زمان بازپرسی بزهکاران که در قانون مصوب بر اجرای آن تاکید شده‌ به شکل موفقیت آمیزی اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: باید با هدایت و تشویق بزهکاران، آن ها را با شیوه ‌های متداول زندگی در جامعه تطبیق دهیم و فرد بزهکار را در مسیر درست و محیط اجتماعی قرار دهیم که نقش فعالان فرهنگی در این زمینه بسیار پررنگ است.

حجت الاسلام  آل هاشم تاکید کرد: روحانیون به عنوان درمانگر در تغییر، اصلاح و تربیت زندانیان بسیار اثر گذار هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها