استاندار ایلام:

مردم همچنان توصیه های بهداشتی کرونا را جدی بگیرند

استاندار ایلام از مردم خواست همچنان توصیه های بهداشتی کرونا را جدی بگیرند و پروتکل های اعلام شده و زدن ماسک را رعایت کنند.
کد خبر: ۹۳۱۴۶۰۸
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست استانی کرونا با تشکر از مردم که با همراهی خوبی که داشتند تا از این موج بحرانی کرونا گذر کنیم، اظهار داشت: باید همچنان مردم نسبت به رعایت پروتکل ها دقت کنند.

وی افزود: با توجه به مناسب شدن شرایط می توان تعداد افراد حاضر در جلسات را افزایش دهیم و ضرورت دارد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در جلسات کرونا حضور یابد.
استاندار ایلام بر تمدید قرارداد نیروهای قراردادی، دانشگاه علوم پزشکی تاکید و از عدم پرداخت معوقات برخی از پرستاران انتقاد کرد و گفت: باید معوقات پرستاران پرداخت شود.
سلیمانی دشتکی همچنین به نظارت بر تردد اتباع خارجی در مرز تاکید کرد و افزود: باید در مرز مهران تست های لازم صورت گیرد و از نظر کرونا سلامت افراد کنترل شود.

وی یادآور شد: در بازارچه مرزی گزارشاتی در خصوص عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک داده شده که کمتر از ۴۰ درصد رعایت می شود که مسوولان باید دقت و نظارت بیشتری داشته باشند.

استاندار ایلام اضافه کرد: هنوز تعدادی از دانش آموزان امکانات لازم را برای کلاس های غیرحضوری ندارند که لازم است آموزش و پرورش با کمیته امداد، بهزیستی و نهادها و ارگان های حاکمیتی هماهنگی داشته باشند تا بتوان شرایط مناسب برای استفاده آنان از فضای مجازی را فراهم کرد.

سن ابتلا و فوتی ها به دلیل کرونا کاهش یافته است

سلیمانی دشتکی با ابراز نگرانی از کاهش سن فوتی و ابتلا به کرونا در استان گفت: بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی سن ابتلا به کرونا به ۴۰ سال رسیده است و حتی کمتر از این سن و بسیاری از جوانان و نوجوانان درگیر این بیماری می شوند به همین دلیل از مردم خواهشمندم که رعایت کنند.

وی اظهار داشت: جوانان توجه داشته باشند پروتکل های بهداشتی، فاصله اجتماعی و زدن ماسک را رعایت کنند، چراکه ممکن است دچار این بیماری شوند و این بیماری را به خانواده های خود انتقال و آنها را دچار مشکل کنند.

استاندار ایلام افزود: همچنین سن فوتی در بین بیماران کرونایی هم کاهش یافته است که این هم به دلیل مراجعه دیر هنگام به مراکز بهداشتی است.

سلیمانی دشتکی گفت: طرح سردار سلیمانی طرح بسیار مهمی است و با همکاری بسیج و سپاه و همراهی هلال احمر و علوم پزشکی و فرمانداران در حال انجام است.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: اگر این سه راهکاری که در طرح شهید سلیمانی ارائه می شود به طور کامل انجام شود که شامل قرنطینه کردن بیماران به معنی شناسایی کردن بیماران و عدم ورود به جامعه است و شناسایی افرادی که با فرد مبتلا ارتباط داشته است و قرنطینه نمودن او و انجام آزمایش و تست کرونا می توان به مهار این بیماری کمک کرد.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف طرح شهید سلیمانی جلوگیری از ورود افراد مشکوک به جامعه است و افراد مسن، خانم های باردار و افرادی که دارای بیماری زمینه هستند باید مراقبت های لازم را انجام دهند که به کرونا مبتلا نشود و با
رعایت پروتکل ها ، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به قطع زنجیره کرونا کمک کنند.

مردم پایبند رعایت پروتکل های بهداشتی باشند

وی اظهار داشت: در مناطق آبی بسیاری از محدودیت ها برداشته شده اما محدودیت حضور در مراسم و اجتماعات هنوز وجود دارد، مراسمات و همایش ها نباید برگزار شود و افراد از ورود به چنین جلساتی خودداری کنند.

سلیمانی دشتکی گفت: ادارات در مناطق آبی با رعایت پروتکل های بهداشتی و درمانی و استفاده مطلق از ماسک کارکنان در محل کار خود حاضر شوند.

مبتلایان به بیماری نباید در جمع حضور یابند

استاندار ایلام گفت: افراد دارای بیماری زمینه ای، خانم های باردار و افراد مسن و افرادی که مشکل دارند باید از شرایط دورکاری استفاده کنند.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: محدودیت ها و نظارت ها همچنان باید ادامه داشته باشد.

فقط دانش آموزان کلاس اول و دوم به مدرسه می روند

استاندار ایلام گفت: بازگشایی مدارس فقط برای کلاس های اول و دوم در مناطق آبی و در مدارسی که زیر ۵۰ نفر دانش آموز دارند با رعایت کامل پروتکل ها در کلاس های زیر ۱۰ نفر برگزار شود.

مراسمات دهه فجر باید مجازی باشد

سلیمانی دشتکی گفت: تمام مراسم و افتتاحیه ها و بهره برداری ها در ایام دهه فجر به صورت ویدئو کنفرانس با حضور تعداد محدود برگزار می شود.

رییس ستاد کرونا استان ایلام گفت: جشن های ازدواج و عروسی بعد از کرونا برگزار و مردم آگاه باشند که این جشن ها در این شرایط باعث افزایش مرگ و میر افراد می شود.

سلیمانی دشتکی اظهار داشت: افراد باید آگاه باشند که حضور در مراسم عزا هرچند شما به وابستگان مرحوم احترام می گذارید که روح فرد متوفی شاد شود ولی باعث ابتلا بسیاری از افراد و افزایش مرگ و میر خواهید شد.

وی تاکید کرد: اگر حضور در آرامستانها و برگزاری مراسمات و عدم توجه به پروتکل ها همچنان ادامه داشته باشد باز هم شرایط آبان ماه تکرار می شود.

وی افزود: آن ایام در یک روز ۱۱ نفر فوتی داشتیم و ظرف یک هفته ۷۰ نفر فوت شدند و در برخی از روزها بستری های ما به ۴۰۰ نفر رسید اکنون خوشحالیم که شمار افراد ابتلا کاهش چشمگیری داشته و به ۲۰ تا ۳۰ نفر رسیده است که البته باید تلاش کنیم که این عدد به صفر برسد.

وی با تاکید بر افزایش نظارت ها گفت: تلاش های مدیران در ستاد کرونا قابل تقدیر است.

وی از دبیر ستاد کرونا خواست که از برخی مقامات نظیر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و نمایندگان مجلس و روسای برخی از دستگاه های تخصصی برای حضور در نشست های آتی ستاد کرونا دعوت کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار