نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

خودروهایی سطح بالای نظامی را تولید می کنیم اما لنگ پیچ پراید هستیم

امانقلیچ شادمهر گفت: خودروهایی نظامی در کشورمان تولید می شود که از نظر کیفیت و تکنولوژی حرف اول را در سطح جهانی می زنند اما در صنعت خودرو همچنان در پیچ پراید یا یک ماشین متوسط هستیم.
کد خبر: ۹۳۱۴۷۴۴
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱

امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به اینکه  خودروسازان داخلی با نیم قرن سابقه نتوانسته رضایت مشتریان را ز نظر قیمت و کیفیت تامین کند اظهار داشت: کشورمان در صنایع نظامی یا هسته ای پیشرفت خوبی را داشته است این در حالی است که توسعه و پیشرفت در غنی سازی توانسته حدود  20 رشته علمی را در مرز دانش ببرد.

وی با انتقاد از اینکه  فنونی که در مرز دانش موثر است در صنعت خودرو استفاده نمی شود افزود: دو دیدگاه در این رابطه  مطرح است یکی اینکه بی هنری خودروسازان داخلی است یا عدم رتباط موثر است . آنچه مورد توجه باید قرار بگیرد این است که بهترین طراحان ایرانی را در سطح جهانی در صنعت  خودرو داریم.

شادمهر خاطرنشان کرد: خودروهایی نظامی در کشورمان تولید می شود که از نظر کیفیت و تکنولوژی حرف اول را در سطح جهانی می زنند  اما در صنعت خودرو همچنان در پیچ  پراید یا یک ماشین متوسط هستیم لذا ارتباط بین بخشی ضرورت دارد که باید مدیران خودروساز داخلی این ارتباط را برقرار کنند و از پتانسیل های بومی استفاده کنند.

نماینده مردم گنبدکاووس ادامه داد: نگاه بدبینانه این است که برخی از افراد داخل کشور منفعت خود را در خطر می بینند از اینرو درصدد نیستند صنعت خودرو پیشرفت کند. انحصار خودرو در اختیار شرکت هایی است که حرکت رو به جلو نداشته و این برای مردم قابل قبول نیست.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در خاتمه گفت: متاسفانه برخی از خودروهای داخلی  از نظر قیمت ، ایمنی و مصرف انرژی در سطح مطلوب  قرار ندارد با توجه به پیشرفت هایی که در سایر صنایع کشورمان دیده شده است این انتظار در صنعت خودروسازی فراهم نشده است ین در حالی است که امکانات داخلی هم می توان  تحول در صنعت خودرو ایجاد کرد باید  مقصران را پیدا کرد  افرادی که  با بخل ورزی  امکانات را به خودروسازان داخلی نمی دهند  یا کوتاهی می کنند یا تعارض منافع دارند از اینرو موانعی را برای صنعت خودروسازی ایجاد می کنند .یکی از کارهای اساسی مجلس این است که صنعت خودروسازی داخلی رونق پیدا کند  و دلالان را شناسایی کند چراکه مطالبه مردمی است امیدواریم در مجلس انقلابی این اتفاق بیفتد.

 

ارسال نظرات