خبرهای داغ:
رخشانی مهر با اشاره به مدارس فرسوده کشور عنوان کرد: سال ۹۵ حدود ۳۰ درصد مدارس نیاز به نوسازی داشت، اما امسال نسبت به سال ۹۵، حدود ۱۹.۵ درصد مدارس کشور نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی دارد.
کد خبر: ۹۳۱۴۸۱۳
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مهراله رخشانی فر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در حاشیه کلنگ زنی پروژه‌های آموزش و پرورش استان قزوین در شهرستان بوئین زهرا با اشاره به تخصیص بودجه ۱۴۰۰ در بحث نوسازی مدارس در جمع خبرنگاران بیان کرد: سال آینده ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی به امر مدرسه سازی و هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار ملی جهت استانداردسازی وسایل گرمایشی و سرمایشی مدارس اختصاص یافته است.


وی گفت: در کمیسیون تلفیق نیز سهم سازمان نوسازی مدارس در محل اعتبارات گاز جهت استانداردسازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی از ۲۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافته است. در بند «ع» تبصره ۵ نیز ۲ هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق مالی اسلامی برای مدرسه سازی و همچنین از محل فروش املاک مازاد سازمان ملی مسکن نیز ۲ هزار میلیارد تومان به امر مدرسه سازی اختصاص یافته است.

رخشانی مهر اظهار کرد: در سال ۹۶ حدود یک و نیم درصد از بودجه عمرانی کشور به امر مدرسه سازی اختصاص یافت در حالی که در لایحه بودجه سال آینده ۵ درصد بودجه عمرانی کشور به این امر اختصاص یافته است که با توجه به رشد اعتبارات ملی کشور این میزان حدود ۸ برابر نسبت به سال ۹۶ رشد داشته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مدارس فرسوده کشور عنوان کرد: با توجه به فرارسیدن ایام دهه فجر، امسال نسبت به سال ۹۵، فقط ۱۹.۵ درصد مدارس کشور نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی دارد.

وی با اشاره به طرح آجر به آجر افزود:
معنای این طرح این بود که هر که با کمترین هزینه و به اندازه هزینه یک آجر می‌تواند در امر مدرسه سازی شرکت کند و در این پویش از هر استان یک پروژه یک کلاسه را آغاز کردیم و حدود ۲۰۰ هزار نفر در این پویش شرکت کردند. همچنین در پویش «من مادرم، همه بچه‌های ایران فرزند من» در راستای همان طرح آجر به آجر تا کنون حدود ۱۳۰ هزار نفر در این طرح شرکت کردند و استان خوزستان با ۴۶ هزار نفر در صدر استان‌های شرکت کننده در این پویش قرار دارد و پیش بینی ما مشارکت حدود ۴۰۰ هزار نفر در طرح مدرسه سازی است که خروجی پویش آجر به آجر، ساخت یک مدرسه در هر استان است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به طرح نامگذاری مجتمع‌های آموزشی به نام سردار سلیمانی عنوان کرد: ۱۰۰ مدرسه و مجتمع آموزشی بزرگ در سراسر کشور به نام سردار شهید قاسم سلیمانی نامگذاری، افتتاح و بهره برداری شد.

رخشانی مهر در خصوص سیستم‌های گرمایشی مدارس کشور گفت: بخاری نفتی جز در مناطق عشایری و مناطق محروم از برق و گاز، در دیگر مناطق وجود ندارد. در همین راستا ۴۷ هزار کلاس درس مجهز به سیستم گرمایشی گازسوز استاندارد شده و در کشور حدود ۸ درصد کلاس‌های درس استاندارد نیست.

۱۰۱۰/گزارش ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها