رئیس دانشگاه ایلام:

کنفرانس بین‌المللی پیامدهای جهانی کرونا در ایلام برگزار می شود

رییس دانشگاه ایلام گفت: کنفرانس بین‌المللی پیامدهای جهانی کرونا بصورت مشترک با دانشگاه UTM مالزی، در ۹ محور و بصورت مجازی در اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۱۴۸۳۴
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه ایلام، محمد علی‌اکبری روز دوشنبه اظهار داشت: شیوع کرونا جهان امروز را با بحرانی بی‌سابقه مواجه کرد که تبعات مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در تمام نقاط جهان و در سطوح ملی و بین‌المللی به همراه داشت.

وی افزود: دانشگاه بنا به رسالت اجتماعی خود باید آثار و تبعات این پدیده را در ۲ سطح ملی و بین‌المللی مورد بررسی و تحلیل قرار دهد، تا ضمن اینکه برای حل آسیب‌ها، مشکلات و مخاطرات موجود راهکار لازم و کاربردی را ارائه دهد، از این تهدید فرصتی برای تجدیدنظر و بازنگری جامعه فراهم آورد.

رییس دانشگاه ایلام با اینکه کرونا رنسانس ایران و جهان است و فرصت‌های متعددی به همراه دارد، گفت: با این رویکرد از سوی اساتید دانشکده ادبیات و علوم انسانی پیشنهاد برگزاری کنفرانس بین‌المللی پیامدهای جهانی کرونا بصورت مشترک با دانشگاه UTM مالزی ارائه شد.

علی اکبری اظهار داشت: نظر به تعامل و رابطه سازنده‌ علمی که در چند سال اخیر بین دانشگاه ایلام و دانشگاه‌های کشور مالزی شکل گرفته، این پیشنهاد مورد استقبال مسوولان دانشگاه UTM قرار گرفت.

وی ادامه داد: برگزاری مشترک این کنفرانس در ۹ محور شامل، تاریخ بیماری‌های همه‌گیر از گذشته تاکنون، کرونا، فرهنگ و تغییرات اجتماعی، کرونا و مسائل اقتصادی و تجارت مدرن، کرونا و آموزش مجازی، کرونا و تفکرات مذهبی، کرونا و توریسم و ورزش، کرونا، سیاست، امنیت و ارتباطات بین‌المللی، کرونا و روابط خانوادگی و جنبه‌های روحی و روانی، کرونا و اقدامات پزشکی و بهداشتی است.

رییس دانشگاه ایلام افزود: همچنین دانشگاه تهران و شهید بهشتی ، دانشگاه‌های نامیک کمال و اسکودار از کشور ترکیه و دانشگاه‌های سلیمانیه و کوفه از کشور عراق در برگزاری این کنفراس همکاری دارند.

علی اکبری برگزاری این کنفرانس را فرصتی مناسب برای گردآوری متخصصان در رشته‌های مختلف علوم انسانی و اجتماعی از سراسر جهان به منظور تبادل نظر و تبیین پیامدهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و آموزشی کرونا در ایران و جهان عنوان کرد.

وی اظهار داشت: مقالات برتر در مجلات معتبر داخلی و خارجی چاپ خواهد شد و علاقه‌مندان به حضور در این کنفرانس می‌توانند آثار خود را بر اساس دستورالعمل مربوطه به زبان انگلیسی تا تاریخ ۳۰ ژانویه به آدرس https://humanities.utm.my/islamic/icctme۲۰۲۱/ ارسال کنند.

گفتنی است، کنفرانس بین‌المللی تاثیرات جهانی کرونا دومین کنفرانس بین‌المللی دانشگاه ایلام طی سه سال گذشته و سومین کنفرانس دانشگاه ایلام بصورت مجازی است.

همچنین طی چند سال گذشته، کنفرانس ملی گفتمان اعتدال، کنفرانس بین‌المللی گرد و غبار، کنفرانس ملی تازه‌های علوم ورزشی و سلامت و کنفرانس ملی زیست جهان پسا کرونا با اهتمام جدی دانشگاه ایلام و استقبال صاحب‌نظران‌ و پژوهشگران ملی و بین المللی برگزار شده است.

دانشگاه ایلام با ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و ۲۰۰ عضو هیات علمی، ۳۲ گروه آموزشی دارد و در سال ۱۳۷۰ در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

استان ایلام در مجموع ۳۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که ۲۶ هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

ارسال نظرات