مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به ایجاد مراکز مثبت زندگی به عنوان خدمت نوین این سازمان در سراسر کشور گفت: ایجاد این مراکز روند خدمات رسانی به مددجویان زیر پوشش را سرعت می بخشد.
کد خبر: ۹۳۱۴۸۴۳
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ، زهرا همتی اظهار داشت: تاسیس این مراکز در نقاط مختلف شهری و روستایی استان موجب دسترسی آسان جامعه هدف به خدمات بهزیستی می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تا پیش از تاسیس مراکز مثبت زندگی در برخی بخش ها و روستاهای استان نظیر زردلان، موسیان، شباب و ... مراکز بهزیستی وجود نداشته و مردم برای دریافت خدمات مجبور به مراجعه به شهرها و مرکز استان بوده اند، با ایجاد این مراکز مراجعه افراد به مراکز بهزیستی دور از محل سکونت کاهش و در نزدیکترین محل خدمات خود را دریافت خواهند کرد.

مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به آماده سازی مراکز مثبت زندگی برای افتتاح در دهه فجر تاکید کرد: پرونده خدمات رسانی مددجویان از طریق مددکاران این مراکز به روزرسانی شده و تمامی ۲۱ هزار مددجوی مستمری بگیر در نخستین مرحله مورد بازدید قرار گرفته و لیست آنها تکمیل شده است.

همتی افزود: از طرف دیگر ایجاد این مراکز که توسط بخش خصوصی با نظارت بهزیستی اداره می‌شوند، نقش مهمی در اشتغال زایی در مناطق مختلف استان داشته است.

وی با بیان اینکه مراکز مثبت زندگی محله‌محور هستند، یادآور شد: فعالیت این مراکز با توجه به پراکندگی در استان علاوه بر اینکه موجب توزیع عادلانه خدمات و سطح دسترسی‌های مردم شده همچنین تکریم ارباب رجوع و توجه به ارزش‌ها و فرهنگ‌های مردم در هر منطقه را نیز بدنبال دارد.

مدیرکل بهزیستی ایلام اضافه کرد: کلیه پروندهای مددجویان اعم از زنان سرپرست خانوار و معلولان به این مراکز واگذار خواهد شد.

مراکز مثبت زندگی در راستای گسترش ماموریت ها، نیازها، انتظارات و مطالبات جامعه از سازمان بهزیستی، بهره مندی از پتانسیل و ظرفیت های مردمی در قالب مراکز و موسسات غیردولتی و به منظور تقویت و توسعه خدمات حمایتی و تخصصی از سوی سازمان بهزیستی راه اندازی خواهند شد.

فراخوان راه اندازی مراکز مثبت زندگی اردیبهشت ماه امسال بصورت سراسری توسط سازمان بهزیستی کشور اعلام و متقاضیان با ثبت نام در سامانه اعلام شده برای دریافت مجوز تاسیس این مراکز ثبت نام کردند.

ارسال نظرات