معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان گفت: مردم و خیرین، 250 میلیارد تومان به رزمایش مواسات در استان سمنان کمک کرده اند.
کد خبر: ۹۳۱۴۹۶۲
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان؛ سرهنگ پاسدار علی خالقیان معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در جلسه هماهنگی اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: از زمان آغاز شیوع کرونا در استان قرارگاهی تحت عنوان امام حسن مجتبی (ع) راه اندازی شد و کارگروه های مختلف در این قرارگاه فعالیت می کنند.

وی افزود: بیش از 500 پایگاه مقاومت بسیج به عنوان پایگاه های سلامت و فعالیت بیش از 60 کارگاه تولید ماسک از جمله دیگر اقدامات در ایام شیوع کرونا در استان بوده است.

او ادامه داد: گروه های جهادی مختلف در خصوص تدفین و تغسیل اموات کرونایی و دوخت ماسک و ... فعالیت کرده اند تا مشکلات و دغدغه های مردم کاهش یابد.

سرهنگ خالقیان تصریح کرد: 60 هزار خانواده نیازمند در استان شناسایی شدند که تاکنون مردم و خیرین بیش از 250 میلیارد تومان به رزمایش مواسات در استان کمک کرده اند و بیش از 52 هزار سبد معیشتی در مرحله سوم مواسات بین مردم توزیع شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه استان سمنان خاطرنشان کرد: در طرح شهید سلیمانی همکاری مردم و بسیجیان و دانشگاه های علوم پزشکی منجر به کاهش تعداد فوتی و بستری در استان شده و صداوسیما باید هشدار های لازم را به مردم در خصوص عدم عادی انگاری اوضاع بدهد.

دکتر چشمی معاون سلامت و دفاع زیستی سازمان بسیج کشور در این جلسه گفت: هم گرایی و هم افزایی در اجرای طرح شهید سلیمانی نکته مهمی است که خوشبختانه این هم افزایی در استان سمنان وجود دارد.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی برای کشور ایران فوت بیش از هزار نفر را در این ایام پیش بینی کرده بود که خشوبختانه با اجرای طرح شهید سلمینای در حال حاضر تعداد فوتی ها به کمتر از صد رسیده است.

او ادامه داد: شواهد نشان می دهد که میزان مرگ و میر و بیماران بستری ناشی از کرونا بعد از اجرای طرح شهید سلیمانی حدود 80 درصد کاهش یافته است.

دکتر جندقی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سمنان در این جلسه گفت: 24 هزار نظارت از واحد های صنفی مختلف در استان تاکنون انجام شده که منجر به پلمپ 74 واحد صنفی شده است.

وی افزود: اجرای طرح شهید سلیمانی در استان بسیار موفق بوده و شاهد کاهش چشمگیر تعداد بیماران بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها