خبرهای داغ:
سازمان بسیج مستضعفین طرح «جهاد روشنایی» با هدف کمک به اشتغال‌زایی و تأمین برق کشور را کلید زد.
کد خبر: ۹۳۱۴۹۹۳
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ این روزها کشور با کمبود برق مواجه شده است و همین مسأله دوباره پای بسیج را به میدان خدمتی دیگر باز کرده تا این چالش پیش روی کشور نیز به دست مردم حل شود.

این طرح شرایطی را پیش آورده است تا متقاضیان بتوانند با تسهیلات قرض الحسنه 50 میلیون تومانی بلند مدت در کنار آورده خود صاحب یک نیروگاه خانگی خورشیدی تولید برق شده که شرکت توزیع برق خرید برق تولیدی آن را تضمین کرده است.

تفاهم نامه «جهاد روشنایی» سال گذشته بین سازمان بسیج مستضعفین، سازمان برنامه و بودجه، کمیته امداد امام خمینی -رحمة الله علیه- و صندوق کارآفرینی امید منعقد شده و فراهم آوردن شرایط دریافت تسهیلات کم بهره، تضمین خرید برق و فراهم آوردن شرایط مهندسی، خرید و نصب تجهیزات ویژگی بارز این طرح است که هم منجر به کسب درآمد برای خانواده‌هایی می‌شود که از آن استقبال می‌کنند و هم با اجرایی شدن آن حجم عظیمی از برق وارد شبکه توزیع برق کشور می‌شود که می‌تواند کمبود برق را جبران کرده و خاموشی‌ها را به حداقل برساند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان در این رابطه به خبرنگار صاحب نیوز گفت: اجرای طرح «جهاد روشنایی» در این استان کلید خورده و تاکنون ظرفیت احداث 800 نیروگاه تولید برق خورشیدی خانگی در استان اصفهان فراهم شده است.

سرهنگ حسن عجمی افزود: اولویت اجرای این طرح برای افراد کم درآمد و خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی است و با اجرای آن علاوه بر کمک به معیشت خانوارها و اشتغال زایی، موضوع پدافند غیرعامل و تأمین منبع تولید برق نیز مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی تأکید کرد تاکنون 400 مشترک برق برای شرکت در این طرح ثبت نام کرده‌اند و درصدد هستیم در صورت استقبال مردم، ظرفیت استان را از 800 نیروگاه نیز افزایش دهیم.

این نیروگاه‌های خانگی پنج کیلو واتی بوده و با هزینه 65 تا 70 میلیون تومان که 50 میلیون تومان آن تسهیلات قرض الحسنه 4 درصدی با بازپرداخت 60 ماهه است واگذار و نصب می‌شود و شرکت توزیع برق تا 20 سال خرید برق تولیدی این نیروگاه‌ها را تضمین می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار