فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه وبسیج گفت:در تلاشیم تا بتوانیم دراین هجمه ای که دشمن علیه جوانان ونوجوانان به راه انداخته است دست به دست هم داده و الگوهای رفتاری دوران دفاع مقدس را در زندگی دانش آموزان بگنجانیم
کد خبر: ۹۳۱۵۱۰۸
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

سردار عباس مطهری در گفت وگو با خبرنگار بسیج زنجان با بیان اینکه به فضل الهی قرارگاه راهیان نور سپاه وبسیج با همکاری ومحوریت آموزش وپرورش و معلمان، راهیان نور در بستر فضای مجازی برای دانش آموزان را فراهم نموده است،اظهار کرد:قرارگاه راهیان نور امام حسن عسگری(ع)ذیل قرارگاه نور راهیان نور مرکزی سپاه وبسیج وظیفه این راهیان نور تخصصی را بر عهده دارد.

 وی با اشاره به جلسه نشست تخصصی راهیان نور مجازی دانش آموزی که بصورت ویدئو کنفرانس در استان زنجان برگزار شد، تصریح کرد:نخبگان،اساتید و دانشجویان  نهایت همکاری وتلاش خود را با سازمان هایی نظیر آموزش پرورش ،شبکه معاونت پرورشی،بسیج فرهنگیان،بسیج دانش آموزی و سازمان راهیان نور سپاه در راستای انتقال اهداف،رشادت ها،عطر ونور شهدا به دانش آموزان و نسل جوان داشته باشند.

 فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه وبسیج درباره اثر بخشی راهیان نور گفت: برای معرفی الگوهای رفتاری و عملی در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی باید از فناوری راهیان نور استفاده کنیم؛راهیان نور همه اش نصرت است. هم یاری کردن دین و خلق خدا و هم نصرت خدا را نازل می‌کند و وقتی  هدایت و نصرت  خدا باشد چیز دیگری لازم نیست. دست اندر کاران راهیان نور دین خدا را کمک می‌کنند و خدمت به خلق خدا می‌کنند و قطعا خداوند متعال نصرت خود را نازل می‌کند و این مسیر پیمودنی است و ما خواهیم رفت.

 سردار مطهری با بیان اینکه یکی از محورهای تمدن نوین اسلامی معلمان هستند،توضیح داد: اگر قرار باشد دانش آموز امروز دولت و تمدن اسلامی را بسازد از مسیر معلم می‌گذرد؛ فرایند از مدرسه جبهه تا مدرسه درس تعریف شده است. آموزش و پرورش مخاطبین میلیونی دارد که ۱۲ سال همراه هستند. مگر می‌شود از نظر ولایت  در ساختن نسل، محور معلم باشد و ما در راهیان نور محوریت معلم را رعایت نکنیم. بنابراین محوریت معلم  در دستور کار است که شبکه‌ای معلمان را برای خادمی شهدا ایجاد کنیم.

 فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج اعلام کرد: نیمی از توان سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج را برای امتداد راهیان نور دانش آموزی قرار می‌دهیم. به دلیل کرونا  امسال راهیان نور به صورت مجازی برگزار می‌شود برنامه‌های ویژه‌ای با استفاده از امکانات معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در دستور کار است. امیدواریم راهیان نور در سال‌های آینده معلم محور و دانش آموز محور باشد. همچنین راهیان نور مجازی را هم در کنار اعزام کاروان‌های راهیان نور خواهیم داشت و تیم های محتوایی تخصصی برای مقاطع دبیرستان اول و ابتدایی با کمک وزارتخانه آموزش و پرورش خواهیم داشت که راهیان نور مجازی را دنبال خواهند کرد.

 وی در پایان یادآور شد:در تلاشیم تا بتوانیم در این هجمه ای که دشمن علیه جوانان ونوجوانان به راه انداخته است دست به دست هم داده و الگوهای رفتاری بی نظیر دوران دفاع مقدس را در زندگی دانش آموزان بگنجانیم وبرای ساختن ایرانی آباد وآزاد از الگوهای عملی شهدا استفاده کنیم .

ارسال نظرات