شاهرود_امام جمعه شاهرود با بیان اینکه بهترین خدمت امید آفرینی به مردم است گفت: زندگی دینی و انقلابی تعطیل بردارد نیست و نظام اداری باید حس نسبت به دهه فجر داشته باشد.
کد خبر: ۹۳۱۵۱۷۷
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
بهترین خدمت امید آفرینی به مردم است/زندگی دینی و انقلابی تعطیل بردارد نیستبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست شورای اداری شاهرود در تالار فرمانداری شهرستان با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر در شیوه حکومت داری اظهار کرد: امام علی (ع) می‌فرماید (کسی را انتخاب کن که خودت قبول داشته باشی و وقتی مشکلات زیاد شد فرار نکند و اگر اشتباهی کرد ادامه ندهد و اشتباهش را اعلام کند و طمع نداشته باشد و تا پایان رسیدن به حق مسئله را دنبال کند و در شبهات اهل احتیاط باشد.)
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به غصه دار بودن از محرومیت اربعین افزود: بیماری کرونا نیز سبب شد کادر درمانی تلاش فراوان کنند که از آن‌ها تقدیر می‌کنیم و مردم نیز باید رعایت کنند که در حوزه جمعه و جماعت بیشترین رعایت می‌شود.
امام جمعه شاهرود با تاکید بر ناراضی مردم از وضع بازار گفت: بخشی از کمبود‌ها واقعی است که کسی تقصیر ندارد، اما کمبود‌های تصنعی و غیر واقعی را باید پی‌گیری کرد و درد مردم باید توسط مسئولین درک شود.
وی با بیان اینکه پس ما چکاره هستیم؟ و کی باید جوابگو باشد؟! افزود: بهترین خدمت امید آفرینی به مردم است و در حد خود مسئولین باید امید آفرینی کنند.
امینی با اشاره به دهه فجر امسال که همراه با کروناست گفت: زندگی دینی و انقلابی تعطیل بردارد نیست و محدودیت را باید رعایت کنیم و نظام اداری باید حس نسبت به دهه فجر داشته باشد، مسئولین باید نسبت به دهه فجر و ۲۲ بهمن ماه تعهد داشته باشند و در صحنه باشند.
وی ادامه داد: در دهه فجر اگر اجتماعات پرجمعیت نداشتیم باید در مساجد هر شب با جمعیت خود مسجد حس دهه فجر را داشته باشیم و در ادارات هم این موضوع در دهه فجر دنبال شود و دستاورد‌ها بیان گردد.
۹۷ درصد دانش آموزان شهرستان شاهرود عضو شبکه شاد
سیدمحمد موسوی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان شاهرود در سخنانی با اشاره به اینکه ۳۱۸۰۰ دانش آموز در شهرستان شاهرود تحصیل می‌کنند افزود: ۳۰۸۲۶ دانش آموز در شبکه شاد فعال هستند که ۹۷ درصد عضو شبکه شاد در سطح شهرستان هستند و مابقی هم با فعالیت معلمان پوشش داده شده و کلاس‌های رفع اشکال و نیمه حضوری فعال می‌باشد.
وی با بیان اینکه از ۱۴۴۰ فرهنگی شهرستان تقریبا همه در شبکه شاد عضو هستند و فقط ۸ نفر عضو نیستند که در سایر شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند گفت: در دو سال گذشته رشد خوبی در تحصیل و در مسابقات فرهنگی هنری رشد داشتیم و باسواد‌ترین شهرستان شاهرود در استان سمنان هستیم و یکم و نیم درصد بیسوادی داریم که غیر بومی هستند.
موسوی با اشاره به پروژه‌های آموزش و پرورش در دو سال اخیر افزود: شش مدرسه و دو کارگاه و سه نمازخانه احداث شده و خیرین مدرسه ساز باید کمک شوند و انتظار داریم دانشگاه فرهنگیان شاهرود پیگیری شود و نیروی خدماتی مورد نیاز نیز پیگیری گردد.
امیر عمیدی مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان نیز گزارشی از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی شرق استان در خصوص راه‌ها و مسکن مهر و دغدغه‌های وزیر پیرامون رفع مشکلات اداره کل راه مطالبی بیان کرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها