خبرهای داغ:
فرمانده نیروی انتظامی گفت: هرجا به جوانان ایثارگر و ولایی تکیه کردیم پیروز شدیم اما هرجا از مسیر مکتب حاج قاسم سلیمانی دور شدیم و از روحیه جهاد و شهادت‌طلبی فاصله گرفتیم و در برابر دشمنان احساس ضعف کردیم با شکست مواجه شدیم.
کد خبر: ۹۳۱۵۲۸۸
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، نخستین سالگرد شهادت شهید اصغر پاشاپور از فرماندهان دفاع از حرم اهل بیت (ع) در سوریه با حضور سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، اقبال شاکری، نماینده مجلس شورای اسلامی، احمد بابایی و صابر خراسانی از شعرای آئینی و مسیح رسولی مداح اهل بیت در فرهنگسرای بهمن عصر امروز (چهارشنبه ۸ بهمن‌ماه) برگزار شد.

سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی در این مراسم با اشاره به اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا از ارزش بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و مقاومت همواره در جامعه اسلامی مورد نیاز است که رمز موفقیت ما در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به حساب می‌آید.

وی اضافه کرد: بعد از پیروزی انقلاب دشمن تلاش کرد اهداف انقلاب را با توطئه‌های مختلف در غرب، جنوب و شرق کشور و حرکت‌های ضدانقلاب و گروه‌های تروریستی منحرف کند، اما با تلاش افرادی با همین روحیه شهادت‌طلبی موفق نشد.

اشتری با اشاره به اینکه بعد از این دوران جنگ تحمیلی آغاز شد که اتفاقات آن دوران برای ما الگوست، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، تمام مستکبران در برابر ایران ایستادند، اما در اوایل جنگ با وجود اینکه از کمترین امکانات دفاعی و پشتیبانی برخوردار بودیم. در برابر دشمن ایستادیم و تا آخرین روز در مقابل تمام دنیا که به سرکردگی آمریکا با ما مبارزه می‌کردند، ایستادگی کردیم و یک وجب از خاکمان را از دست ندادیم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: آنچه ما را در دوران دفاع مقدس پیروز کرد، حضور مردمی رزمندگان بود که به ندای امام خمینی (ره) لبیک گفتند و برای کسب رضای خدا در صحنه حاضر شدند و توانستند بعد از گذشت هشت سال پیروزی را به دست آورند.

وی افزود: مردم بعداز دوران دفاع مقدس در عرصه‌های مختلفی از جمله فتنه ۷۸ و ۸۸ و اتفاقات سال ۹۶ و ۹۸ با همین روحیه ایثار و شهادت به میدان آمدند و نقشه‌های دشمنان را خنثی کردند. 

اشتری با اشاره به اینکه تلاش و ایثارگری‌های مدافعان حرم متفاوت با تمام عرصه‌های انقلاب بود، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس همه باور داشتند که از وطن دفاع می‌شود، اما فضای دفاع از حرم اهل بیت با تشویق همگان همراه نبود. دفاع رزمندگان در سوریه و عراق با اینکه به درخواست‌ دولت‌های آنان و مستشاری بود، برای امنیت کشور بسیار اثرگذار بود. شهدای مدافع حرم این مسیر را انتخاب کردند و به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی از این طریق مدافع کشور ما بودند و نقشه دشمنان را که سال‌ها تلاش می‌کردند این بی‌ثباتی و بی‌امنیتی را به داخل کشور ایران بیاورند، خنثی کردند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: سال‌ها باید بگذرد تا افراد متوجه تلاش‌های شهدا و رزمندگان مدافع حرم و خدمت بزرگ آنان شوند. امروز بالاترین سرمایه و افتخار ما ثبات و امنیتی است که به واسطه خون شهدا، دعای خانواده‌های آنها و هدایت‌های مقام معظم رهبری حاصل شده است و نقشه‌های تمام مستکبران دنیا در رأس آنها اسرائیل، انگلیس و آمریکا یکی پس از دیگری خنثی شدند بنابراین باید قدردان شهدا و خانواده‌های آنها باشیم.

اشتری با اشاره به اینکه باید قدردان خانواده شهید پاشاپور باشیم، گفت: حاج قاسم در سوریه چند سردار را تحت فرمان این شهید قرار داده بود و باید به پدر و مادرش درود فرستاد که او را تربیت کردند و به امام خمینی (ره) درود فرستاد که بستر تربیت چنین جوانانی را مهیا کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هرجا به جوانان ایثارگر و ولایی تکیه کردیم پیروز شدیم اما هرجا از مسیر مکتب حاج قاسم سلیمانی دور شدیم و از روحیه جهاد و شهادت‌طلبی فاصله گرفتیم و در برابر دشمنان احساس ضعف کردیم با شکست مواجه شدیم.

شهید پاشاپور زرنگ بود

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان سخنرانی کرد که البته به دلیل نزدیک بودن به زمان اذان مغرب بسیار کوتاه بود.

وی اظهار داشت: شهید پاشاپور بسیار زرنگ بود که یک ماه پس از حاج قاسم در این دنیا نبود و به شهادت رسید.

پناهیان در ادامه به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین به روضه‌خوانی پرداخت.

پایان‌بخش این مراسم نیز تقدیر از خانواده شهدا پاشاپور، محمد گنجی، محمد رضایی، جهانگیر رستمی، محمد پورهنگ، عباس حسینی، محمدهادی ذوالفقاری، سیدحسین میردوستی، جواد تیموری، مهدی عزیزی و سیدعلی اصغر حسینی بود.

در ادامه این مراسم صابر خراسانی به شعرخوانی و مهدی رسولی به مرثیه‌خوانی پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها