خبرهای داغ:
سردار مطهری گفت: پیشنهاد ما به سازمان اوقاف این است که با راه اندازی کاروان راهیان نور واقفین، امکان معرفی فرهنگ شهدا و ایثار و شهادت از طریق یادمان‌های دفاع مقدس را فراهم نماید.
کد خبر: ۹۳۱۵۳۹۶
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
سردار سرتیپ دوم پاسدار عباس مطهری رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور و فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج کشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به اردو‌های راهیان نور بیان کرد: نیمی از توان سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری بسیج را برای امتداد راهیان نور دانش‌آموزی قرار می‌دهیم و به دلیل کرونا امسال راهیان نور به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای با استفاده از امکانات معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در دستور کار است بیان کرد: امیدواریم راهیان نور در سال‌های آینده معلم محور و دانش‌آموز محور باشد.

سردار مطهری با بیان اینکه در حوزه پرورشی مشکلات آموزشی از طریق فضای مجازی مطرح است و اظهار کرد: برای معرفی الگو‌های رفتاری و عملی در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی باید از فناوری راهیان نور استفاده کنیم.

سردار مطهری از راه‌اندازی پایگاه‌های مقاومت فرهنگیان متشکل از چند مدرسه با محوریت یک آموزشگاه خبر داد و افزود: هدف از این کار تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز بسیج فرهنگیان برای کاهش مشکلات مدارس است.

رییس سازمان بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به مقوله وقف و واقفین عنوان کرد: در طول تاریخ واقفین به دنبال این بودند که سرمایه‌های فانی خود را تبدیل به سرمایه‌های باقی نمایند.

وی افزود: بنابراین واقفین سرمایه خود را در عرصه‌هایی صرف کردند که به اهداف الهی و دیدگاه‌های دینی از سوی ائمه نزدیکتر بوده و لذا شاهد هستیم بیشترین وقف از سوی واقفین به امام حسین (ع) تعلق دارد.

سردار مطهری تصریح کرد: با توجه به نیات واقفین و در راستای حفظ فرهنگ حسینی و فاطمی و با درنظر گرفتن اقتضای زمان، امروز شهدا الگوی جوانان کشور هستند؛ لذا یادمان‌های دفاع مقدس مکان‌هایی است که شهدا، زمانی در سخت‌ترین شرایط در آن نقش آفرینی کرده اند و لازم است این رشادت‌ها در راستای حفظ فرهنگ ایثار و شهادت زنده بماند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص قداست یادمان‌های شهدا عنوان کرد: امروز یادمان‌های شهدا فضایی سالم برای یادآوری رشادت شهدا، رزمندگان و جانبازان و قطعا فضایی برای تقویت فرهنگ انقلابی است که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: توسلی که در یادمان شهدا به خاندان عترت و طهارت می‌شود بی نظیر است و پیشنهاد ما به سازمان اوقاف این است که با راه اندازی کاروان راهیان نور واقفین، امکان معرفی فرهنگ شهدا و ایثار و شهادت از طریق یادمان‌های دفاع مقدس را فراهم نماید. راه معرفی این الگو‌های شهدایی، اردو‌های راهیان نور است. ورود واقفین به این عرصه می‌تواند نوآوری راهیان نور را به بهترین شکل ممکن ایجاد کند

سردار مطهری گفت: امروز تمام هجمه دشمن از طریق فناوری کفرآمیز بر جامعه جوان کشور وارد است و ما می‌توانیم از راهیان نور به عنوان یک فناوری در مقابله با این هجمه استفاده نماییم.

۱۰۱۰/گ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها