استاندار:

دولت ۱۷۰ هزار میلیارد تومان در ایلام سرمایه گذاری کرده است

استاندار ایلام گفت: حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط دولت در این استان انجام گرفته است.
کد خبر: ۹۳۱۵۵۳۵
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ، قاسم سلیمانی دشتکی در آیین سومین اختتامیه جشنواره فصلی مطبوعات استان ایلام اظهار داشت: از این تعداد ۷۰ هزار میلیارد تومان پروژه در دست اقدام و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه هم ایجاد شده است.

وی افزود: ۲۵۸ با اعتبار ۴۸۱میلیارد تومان در دهه فجر امسال از طریق مجازی و به شکل ویدئو کنفرانس افتتاح خواهد شد. که شامل ۲۲۳ پروژه عمرانی با ۳۸۰ میلیارد تومان و ۳۵ پروژه اقتصادی با ۸۰ میلیارد تومان است.

استاندار ایلام یادآور شد: همه دستاوردها و اقدامات حاصل تلاش مسوولان نظام در بخش های مختلف است هرچند در این راستا بیان عملکرد ها مبنی بر نبود مشکل نیست.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در خدمت توسعه و آبادانی کشور است، تاکید کرد: حاکمیت، دولت، قوا و تمام ارگان های خدمات رسان جزء بدنه دولت هستند که برای پیشرفت این سرزمین تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه انتقادهای غیرمنصفانه باعث نخبه کشی مسوولان نظام شده است، اضافه کرد: هیچ کدام از مسوولان کشور به ویژه روسای جمهوری از تیغ تیز انتقاد غیرمنطقی بیرون نرفته اند در حالیکه همه مسوولان به فراخور زمان و امکانات و شرایط خاص هر دوره تلاش های خود را برای خدمات رسانی به جامعه بکار برده اند.

استاندار ایلام اضافه کرد: با وجود همه توانمندی‌ها و نقاط قوت در عرصه های مختلف اما نارسایی و مشکلاتی هم وجود دارد اما با این وجود انتقادها باید منصفانه همراه با راهکار و بدور از هرگونه جهت گیری شخصی و جناحی باشد و در انتقادها شرایط و محدودیت ها نیز در نظر گرفته شود.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: در کشور به علت تحریم های شدید در طی سه سال گذشته میزان سرمایه گذاری های خارجی کاهش محسوس داشت و در استان ایلام نیز با وجود آنکه شرایط برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم است اما سرمایه گذار خارجی به استان ایلام برای سرمایه گذاری مراجعه نکرده است و فقط یک مورد سرمایه گذاری در شهرستان دهلران اتفاق افتاد که توجیه اقتصادی نداشت و انجام نگرفت.

وی با اشاره به اینکه بیان عملکرد و اقدامات و دستاوردهای نظام توسط مسوولان در ایجاد امیدواری مردم موثر است، گفت: مسوولان و روابط عمومی دستگاه های اداری و اجرایی باید اقدانات و عملکرد دولت را از طریق رسانه ها به اطلاع مخاطبان و افکار عمومی برسانند و در این راستا کوتاهی نکنند.

سلیمانی دشتکی افزود: کشور در جنگ اقتصادی و تحریم بسیار شدید بسر می برد و معیشت و اقتصاد بر مردم سخت می گذرد اما بیان اقدامات دولت که برگرفته از خود مردم است باعث ایجاد امیدآفرینی و نشاط اجتماعی در بین افکار عمومی می شود.

استاندار ایلام گفت: اقدامات و عملکردهای دولت در استان عیان و آشکار و همراه با مستندات است و مرجع ارائه آمار نیز مرکز آمار کشور است که بر اساس اسناد و اطلاعات قابل شهود امار را منتشر می کند و پروژه ها نیز قابل مشاهده برای همه مردم جامعه و رسانه ها است.

سلیمانی دشتکی از رسانه ها خواست: به جای پرداختن به حواشی غیرمنطقی و غیر واقعی و انتشار انتقادهای شخصی و بدور از انصاف از اصل موضوعات مطمئن شوند و مسائل را ریشه یابی و سپس با اطمینان خاطر منتشر کنند.

وی به موضوع کرونا هم اشاره کرد و اظهار داشت: همراهی مسوولان، مردم و رسانه ها راه اندازی پویش های مردمی مختلف و لغو مراسم ها و اجتماعات از جمله عروسی، عزا و دورهمی های خانوادگی در کاهش فعالیت ویروس کرونا بسیار موثر و مفید بود.

وی اجرای طرح غربالگری سلامت محله محور شهید قاسم سلیمانی را نیز در کاهش ابتلا، فوت و بستری ناشی از ویروس کرونا تاثیر گذار بوده است و در این طرح سه فاکتور مهم قرنطینه بیماران مبتلا به ویروس کرونا و ممانعت از حضور این افراد در اجتماع، شناسایی افرادی که در ارتباط با فرد مبتلا بوده اند و شناسایی افراد دارای زمینه ابتلا به ویروس و مراقبت از این افراد مد نظر است.

سلیمانی دشتکی با اعلام رضایتمندی از عملکرد رسانه ها، خانه مطبوعات و بسیج رسانه، افزود: رسانه ها باید نقد منصفانه و پرهیز از حاشیه پردازی های بی اساس و سوگیرانه را در نگارش و انتشار مطالب خود در نظر بگیرند و در انتقادها محدودیت ها را مد نظر باشند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار