خبرهای داغ:
حجت الاسلام شهسواری گفت: جریان بیداری اسلامی که در جهان راه افتاد نشأت گرفته از انقلاب است و انقلاب ما نشأت گرفته از حرکت امام حسین است.
کد خبر: ۹۳۱۵۶۲۹
|
۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵


از ابتکارات روزهای کرونایی برای مراسمات تا گله مندی از دوگانگی برخورد ستاد ملی مبارزه با کرونا با مراسمات همگی در کلام حجت الاسلام شهسواری رییس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با خبرنگار بسیج در گزارش خبری ذیل آمده است.


شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان رکن اصلی زنده نگه داشتن ایام الله در بدو انقلاب اسلامی روی تاسیس شد. روش های تبلیغات تا سالها مبتنی برهمان روش شعار و پلاکارد ادامه داشت و نوآوری هایی که بتوان به عنوان ایده مطرح شود کمتر دیده می شد.کرونا علیرغم همه کاستی ها و محدودیت ها روش های نوینی را در خصوص نحوه تبلیغات و ایده های جدید مبتنی بر خلاقیت مطرح شد که در دهه محرم، ماه رمضان و سایر مراسمات استفاده شد. این ابتکارات باید در دانشنامه ای گردآوری و نقاط ضعف و قدرت آن احصا گردد تا در سالهای آینده در صورت بودن یا نبودن کرونا با روش های سنتی تبلیغات مورد استفاده قرار گیرد.

حجت الاسلام شهسواری رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین در میزگرد خبرگزاری بسیج قزوین ضمن تبریک ایام الله دهه فجر بیان کرد: دهه فجر با توجه به بیانات مقام معظم رهبری دهه فجر آیینه ای که خورشید اسلام در آن درخشید و بر ما منعکس شد.

بعد از ۴۲ سال هنوز شعاع انقلاب علاوه بر داخل در مرزهای بیرون کشور در حال تشعشع است. بیداری اسلامی که در جهان راه افتاد نشأت گرفته از انقلاب است و انقلاب ما نشأت گرفته از حرکت امام حسین است.بهانه کرونا با نگاه سیاسی سبب شده که اغلب دستگاه ها با کم کاری در حوزه مدیریت خویش همراه شوند. عدم توجه به مراسمات مذهبی و جلسات ویژه دهه فجر که یاد آور روزهای پیروزی انقلاب و. استقلال کشور است سبب شده تا مجوزها نیز با رانت آلوده شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین به خبرنگار بسیج می گوید: کرونا بهانه ای شد و متاسفانه کرونا موجب سستی و رخوت در بین دستگاه ها شده است. بنا نیست امسال بخاطر کرونا برنامه ای تعطیل شود. در فلان برنامه که تودیع معارفه است مجوزهای آن چندانی بدون رعایت پروتکل داده می شود و تراکم جمعیت نشان دهنده رانت در دادن مجوزهاست.
ما برنامه ها را از ۱۲ تا ۲۲ به قوت خود برگزار خواهیم کرد و متاسفانه سستی و رخوت موجود موجب شده عرصه را رها کنند اما تا جایی که در توانمان بوده در کنار مردم انقلابی هستیم و مصمم تر و حدی تر از گذشته کارها را پیش می بریم و ما مدیون شهدا و امام هستیم و ادای دین بر عهده ماست. دهه فجر و فعالیت های این ایام از شهریورماه استارت خورده با عنوان هماهنگی و برنامه ریزی برای مناسبت های شش ماهه دوم و جلسات تخصصی تر برای این برنامه انجام شد.

رییس هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی گفت: مقرر است ۲۳ کارگروه برای این ایام ایجاد شده و احکام و ماموریت های مربوط به آنها ابلاغ شده است. در بسیاری از جلسات تاکید کردیم که برنامه ها تعطیل پذیر نبوده و سلامت محور است. سلامت مردم برای ما مهم است و نباید از سلامت آنها غافل شویم اما از طرفی نباید مراسمات مذهبی و انقلابی فراموش شود اما اجرای برنامه ها با اجرا و رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی مورد تایید .

دوگانگی رفتار در دادن مجوزها همواره در جهت محدودیت مراسمات و ایام الله پیش رفته است. جایی که کنسرت های کیش آزادانه به کار خود ادامه می دهد، مساجد و مدارس، بقاع متبرکه تعطیل است. انبوه مسافرتها در شمال و جنوب با حجم سنگین ترافیک و شلوغی بازار مکاره در جهت تفریح و سرگرمی بزرگترین زنجیره انتقال کرونا بوده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین می گوید: متاسفانه کرونا بهانه و سیاسی شده ما مطالبه گری خود را به حمایت از انقلابیون اعلام کردیم. ما به کرونا به چشم دشمن نگاه می کنیم اما متولیان امر شیوه‌های جدیدی برای مراسمات آبدار شده تا کرونا سیاسی هم نتواند مانع یاد آوری ایام الله شود. ک مثال حرکت خودجوش خودرویی مردم انقلابی در روز نهم دی ماه، و حرکت خودجوش وانت بارها در روز شهادت سردار بسیار جالب و قابل توجه بود.

استفاده از ظرفیت مجازی شبکه های اجتماعی جریان سازی موفقی را به همراه داشته است.با روش های هدفمند و پیوست رسانه ای، کار تمیز فرهنگی را می توان ترویج داد.انقلاب در بین مسئولان ما هم غریب است. آن چه در فضای مجازی است باید روی زمین و در میدان پیاده کنیم.

شهسواری می گوید: فضای مجازی یک فرصت و ظرفیت است اما متاسفانه فضای مجازی متولی واحد ندارد و معاندین از این فضا استفاده های زیادی می کنند. بروز و ظهور همه فعالیت های مجازی در کف میدان و حضور مردم دیده می شود.

۱۰۰۲/گزارش ویژه
ارسال نظرات
پر بیننده ها