خبرهای داغ:
فیضی گفت: ۱۷۰ عنوان برنامه از سوی ادارات استان برای دهه فجر تبیین شده که عدد بسیار بالایی است.
کد خبر: ۹۳۱۶۵۶۲
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

 
به گزارش بسیج، در ۵ آذر ۱۳۵۸ به امر و فرمان مستقیم بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و بنابر درایتی که ایشان داشته شکل گرفت و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دیماه ۱۳۵۹ به صورت کاملا قانونی رسمیت یافت و به نهاد بزرگتری به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملحق شد.

بسیج، یک حرکت منظم و سازمان یافته اجتماعی است که با توجه به فرهنگ هر جامعه و به اشکال مختلف در اثر شرایط خاصی مثل جنگ، حوادث غیرمترقبه و حتی در زمان صلح و آرامش به صورت آماده باش به وجود می‌آید.

حوزه فعالیت بسیج در ابتدا محدود به جنگ بود، اما پس از جنگ حوزه اختیارات آن گسترش بیشتری یافت و اینک در جبهه‌ها و عرصه‌های مختلف و متنوع علمی، فرهنگی، آبادانی و سازندگی سهیم و تأثیر گذار است.

بسیج ادارات یا همان بسیج کارمندان یکی از قدیمی‌ترین سازمان‌هایی است که از زمان دفاع مقدس و در سال ۶۴ راه‌اندازی شد.

حسین فیضی مسوول بسیج کارمندان استان قزوین در میزگرد بسیج قزوین که با محوریت دهه فجر و دستاورد‌های چهل ساله انقلاب برگزار شد بیان کرد: بسیج کارمندان یکی از اقشار بسیج است که قشر بزرگی از جامعه آماری ایران را تحت پوشش دارد.

وی با اشاره به ۲۳ هزار شهید کارمند در کشور گفت: استان قزوین ۶۳ شهید کارمند تقدیم انقلاب کرده که این تعداد منهای شهدای عزیز بسیج فرهنگیان است.

فیضی اظهار کرد: فلسفه ما در سال‌های اخیر طبق بیانات رهبر معظم انقلاب ایجاد جامعه اسلامی است. مقام معظم رهبری فرمودند؛ «برای تحقق جامعه اسلامی باید ابتدا دولت اسلامی تحقق پیدا کند». مخاطب ما به عنوان بسیج ادارات، کارگزاران نظام هستند و تلاش ما در جهت تحقق دولت اسلامی درحال انجام است.

به گزارش بسیج، تشکیل دولت اسلامی، هدف و مأموریت اصلی بسیج کارمندان است. به فرمود: ه مقام معظم رهبری، ما الان در مرحله تشکیل دولت اسلامی قرار داریم و تا زمانیکه دولت اسلامی محقق نشود نباید انتظار ایجاد جامعه اسلامی را داشته باشیم. امروز بیش از ۶۶ درصد کارگزاران نظام در سه قوای جمهوری اسلامی عضو بسیج کارمندان هستند. این جمعیت در ۸ هزار پایگاه بسیج در ادارات فعالیت می‌کنند.

فیضی در ادامه با اشاره به فلسفه بسیج کارمندی افزود: موضوعی که در برنامه‌های فرهنگی ما غالب شده تحقق دولت اسلامی است؛ لذا بسیج کارمندی باید فضایی در ادارات ایجاد کند که نتیجه آن فضای رضایتمندی مردم از ادارات باشد که این امر نشان دهنده مردم رضایتمندی از نظام است.

وی در ادامه با اشاره به ایام الله دهه فجر و برنامه‌های بسیج کارمندی استان تصریح کرد: ۱۷۰ عنوان برنامه از سوی ادارات استان برای دهه فجر تبیین شده که عدد بسیار بالایی است.

فیضی با اشاره به این برنامه‌ها تصریح کرد: تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده شهدا، نشست بصیرتی و ارائه دستاورد‌های انقلاب، برنامه‌های سبک زندگی و سواد رسانه ای، برنامه‌ای با عنوان سیره حضرت زهرا همراه با تجلیل از بانوان محجبه و فعال در حلقه صالحین، نذر خون از سوی کارمندان ادارات از برنامه‌های ایام مبارک دهه فجر است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ما اجرای میز خدمت با حضور مدیران ادارات است. برای این منظور مناطق محروم و روستایی را احصا کرده و میز خدمت جهادی در این مناطق با حضور مسوولان دستگاه‌ها اجرا می‌شود.

به گزارش بسیج، جایگاه و اهمیت نقش آفرینی بسیج در جامعه و پذیرش این امر که مهم‌ترین قالب و شکلی که مردم پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت داوطلبانه در آن حضور یافته‌اند و با عضویت در آن در مقاطع حساس از ارزش‌های اسلامی و انقلاب دفاع و حمایت کرده‌اند، بسیج است. به فرمایش مقام معظم رهبری «بسیج یعنی متن مردم، آن مردمی که می‌توان امید دفاع از انقلاب را از آن‌ها داشت.»

از سوی دیگر بسیج به دلیل فراگیر و مردمی بودن و ایفای نقش حساس در تعاملات اجتماعی، سیاسی، نظای و امنیتی در کانون توجه قرار دارد؛ لذا سازمان‌های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و نظامی نیز که در تعامل با بسیج قرار دارند، نیاز به شناخت کارکرد بسیج در ابعاد مختلف و به ویژه بعد مربوط به خود را دارند.

۱۰۱۰/گزارش ویژه
ارسال نظرات
پر بیننده ها