خبرهای داغ:
شاهرود_در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، مطرح شد:واحد شاهرود در سال ۹۹ به رتبه اول در استان سمنان و رتبه ۸ در کشور و رشد %۳۰ در جذب دانشجو نائل آمد.
کد خبر: ۹۳۱۸۳۱۲
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در سال ۹۹ به رتبه اول در استان سمنان و رتبه ۸ در کشور رسیدبه گزارش خبرنگار بسیج، آئین تکریم و معارفه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با حضور نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شاهرود، مسؤولین استان و شهرستان، فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان، بسیج دانشجویی، بسیج شهرستان، هیأت رئیسه دانشگاه، مسؤولین دفتر نهاد مقام معظم رهبری، اساتید و کارکنان واحد شاهرود و اصحاب رسانه برگزار شد.
در این مراسم دکتر سید احمد ابوالقاسمی فر تکریم و از زحمات ایشان در حدود ٣٢ ماه مسؤولیت ریاست واحد شاهرود تقدیر و دکتر اسماعیل علی بیگی به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود معارفه شد.
دکتر سید احمد ابوالقاسمی فر ضمن عرض خیر مقدم به حضار و مهمانان و تبریک ولادت با سعادت بانوی دو عالم حضرت ام ابی‌ها (س) و ایام دهه فجر گزارشی از اقدامات انجام شده در طول بیش از دو سال و نیم مسؤولیت خود در سمت ریاست واحد شاهرود ارائه کرد.
دستاورد‌های اخیر دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود
ابوالقاسمی فر در بیان دستاورد‌های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در حوزه آموزش و پژوهش پزشکی عنوان کرد: در آذر ماه امسال دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود موفق شد در دسته بندی دفاتر توسعه آموزش دانشکده‌های علوم پزشکی در بین ۱۵ واحد دانشگاهی از استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و سمنان (منطقه آمایشی ۱) رتبه اول را کسب کند. همچنین پیرو برگزاری آزمون جامع علوم پایه و پیش کارورزی در شهریورماه امسال و بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دو دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود توانستند حائز رتبه‌های ۷ و ۹ کشور شوند.
وی از راه اندازی مرکز مهارت‌های بالینی دانشکده علوم پزشکی با مجوز برگزاری آزمون‌های صلاحیت بالینی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و عنوان کرد: تا کنون بیش از ۱۰ دوره آزمون پایان دوره پزشکی عمومی و صلاحیت بالینی پرستاری در مرکز مهارت‌های بالینی این دانشکده برگزار شده است.
ابوالقاسمی فر از جذب ۶ عضو هیات علمی متخصص در رشته‌های علوم پایه و بالینی پزشکی نیز خبر داد و افزود: امکان جذب دانشجوی متقاضی انتقالی از خارج به داخل از ابتدای سال ۱۳۹۹ در رشته پزشکی فراهم شده است.
وی در بیان دستاورد‌های دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در دو سال اخیر به دستیابی به رتبه اول در استان سمنان و رتبه ۸ در کشور و رشد جذب دانشجو به میزان %۳۰ در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در واحد شاهرود اشاره و ابراز کرد: با پیگیری‌های انجام شده مجوز پذیرش دانشجوی تبدیل به داخل در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی برای واحد شاهرود کسب شده است و همچنین واحد بین الملل نیز برای دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود مصوب شده است و از این پس می‌توانیم دانشجوی خارجی بگیریم.
حرکت به سوی دانشگاه کارآفرین مستقل از شهریه
ابوالقاسمی فر از زیر کشت بردن یک هکتار زمین این واحد دانشگاهی برای گیاه زعفران و ایجاد سه مرکز تحقیقات"نانو ذرات بیولوژیک در پزشکی"، "مواد مؤثره دارو‌های گیاهی" و "حقوقی و معاضدت قضایی" در طول دو سال اخیر یاد و خاطر نشان کرد: با ایجاد سرای نوآوری خودرو اقدام به توسعه کار‌های تحقیقاتی شد و در این راستا واحد شاهرود با شرکت «کویر خودرو دیزل» به صورت مشارکتی وارد قرارداد شده و امید است با به ثمر رسیدن این پروژه در زمین ۱۰۰ هکتاری متعلق به واحد شاهرود گام بلندی در زمینه قطع وابستگی درآمد دانشگاه به شهریه دانشجو فراهم شود و علاوه بر کسب درآمد، دانشگاه را به سمت یک دانشگاه کارآفرین سوق دهیم که دانشجو بتواند با اطمینان از آینده واحد شاهرود را برای ادامه تحصیل خود انتخاب نماید.
رتبه اول معاونت فرهنگی دانشجویی واحد شاهرود در سطح کشور
وی به کسب مقام اول معاونت فرهنگی_دانشجویی اشاره و خاطر نشان کرد: طی دو سال و نیم اخیر بیش از دویست برنامه کلان در سطح دانشگاه و شهرستان انجام شده است که از جمله آن‌ها برگزاری اردو‌های راهیان نور برای دانشجویان و کارکنان و اساتید، اردو‌های جهادی، نشست‌های هم اندیشی اساتید و کارکنان، برگزاری سلسله جشن‌های مذهبی، برگزاری مسابقات ورزشی به مناسبت‌های مختلف، برگزاری مراسم‌های ملی_مذهبی به مناسبت اعیاد مختلف، نشست هم اندیشی کارکنان با مسؤولین حوزه فرهنگی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر، صدور بیانیه‌ها در محکومیت و یا تأیید وقایع انقلابی مذهبی، استفاده از فضای مجازی در ارسال پیام‌های قرآنی در مقابله با حملات دشمنان نظام و انقلاب برای دانشجویان و اساتید و کارکنان، برگزاری محفل شعر (از الف. تا انتظار) به صورت شهرستانی توسط کانون شعر و ادب سپیدار، کارگاه‌های تفسیر سوره‌های قرآنی به مناسبت‌های مختلف و ... بوده است.
اخبار مرتبط
ارسال نظرات
پر بیننده ها