خبرهای داغ:
مسئول بسیج علمی و پژوهشی سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: هدف از جشنواره علم و فناوری خراسان جنوبی تجلیل از مختعین، پژوهشگران و منتخبین اقشار دانشور بسیج استان است.
کد خبر: ۹۳۱۸۶۳۳
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مرتضی عظیمی فر مسئول بسیج علمی و پژوهشی سپاه انصارالرضا(ع) استان امروز در جشنواره علم و فناوری استان، اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به موضوع علم و فناوری و اهمیت آن در تمدن نوین اسلامی توجه ویژه ای شده است.  

 وی، امنیت و جبهه مقاومت، علم و فناوری را دو مولفه مهم برای کشور دانست و گفت: ترور شخصیت های علمی و هسته ای ناجوانمردانه ترین و پلیدترین اقدام دشمنان در عرصه مقابله با پیشرفت های علمی است که نشان از خصلت وحشی و حیوانی دشمنان است.

مسئول بسیج علمی و پژوهشی سپاه انصارالرضا(ع) افزود: دشمن از بحث مقاومت و علم و فناوری وحشت دارد چراکه علم و فناوری موتور پیشران و توسعه کشور است.

وی به فعالیت مرکز رشد و خلاقیت سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان اشاره کرد و گفت: در این مرکز از ایده هایی که تبدیل به محصول شود حمایت می شود؛ در حال حاضر در این مرکز دو کارگاه الکترونیک و مکانیک فعال هستند.

عظیمی فر به فعالیت خانه نخبگان استان اشاره کرد و افزود: این مرکز در عرصه فنی در حوزه مختلف آب، فناوری و اطلاعات فعالیت دارد؛ همچنین مرکز هدایت و حمایت موضوعی بسیج علمی و پژوهشی در زمینه گیاهان دارویی و پاستوریزاسیون شیر شتر فعالیت دارد.

مسئول بسیج علمی و پژوهشی سپاه انصارالرضا(ع) به افتتاح اولین خانه نخبگان علوم انسانی در استان اشاره کرد و گفت: این اولین خانه نخبگان علوم انسانی در سطح کشور است که با همکاری دانشگاه پیام نور امسال در بیرجند افتتاح شد.

عظیمی فر اظهار داشت: یکی دیگر از مراکز فعال در سازمان بسیج علمی و پژوهشی خراسان جنوبی پردیس دانش بنیان بسیج است که شرکت های دانش ور استان درآن مستقر و مشغول فعالت هستند.

مسئول بسیج علمی و پژوهشی سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: هدف از جشنواره علم و فناوری خراسان جنوبی تجلیل از مخترعین، پژوهشگران و منتخبین اقشار دانشور بسیج استان است.

ناصری رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در اهمیت علم و فناوری، گفت: پایه های اقتصاد مقاومتی در شرکت های دانش بنیان است.

ارتقا دانشگاه های کشور از دانش محور به پژوهش محور از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

وی با بیان اینکه تمام تلاش پارک علم و فناوری رفع موانع مسیرتولید است، گفت: بعد از انقلاب اسلامی دانشگاه های کشور از دانش محور به پژوهش محور تبدیل شدند که دستاوردهای خوبی در این زمینه داشتند.

ناصری گفت: قبل از انقلاب تمام مقالات آی اس آی کشور ۴۰۰ مقاله بود که برخی نیز با سایر کشورها مشترک بود اما بعد از انقلاب اسلامی؛ ایران در زمینه‌های علمی به رتبه ۱۶ دنیا رسید و از نظرجمعیت کشور از نظر علمی و چاپ این مقالات دو درصد رشد داشته است.

وی تمامی دستاوردهای علمی کشور را ناشی از تلاش و فعالیت دانشمندان و شهدای هسته ای کشور دانست و گفت: باید دانشگاه ها به کارآفرین تبدیل شوند و دانش تولید شده بایستی به شغل پایدار تبدیل شود تا تحت تاثیر تحریم ها قرار نگیرد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر پارک علم و فناوری چهار مرکز فعال در شهرستان های بیرجند، فردوس و قاین دارد.

انتهای

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها