خبرهای داغ:
حسینی گفت: ۷۲ درصد دانش آموزان کشور در شبکه شاد حضور دارند و آمایش سرزمینی نشان می‌دهد که ۳ میلیون دانش آموز از تجهیزات آموزشی بی بهره هستند.
کد خبر: ۹۳۱۹۲۴۰
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سید جواد حسینی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در شورای آموزش و پرورش استان قزوین که به ریاست هدایت اله جمالی پور و مسوولان استانی در سالن جلسات شهید امامی استانداری برگزار شد بیان کرد: اگر در قلمرو اندیشیدن ما اتفاقی بیفتد طبیعتاً در عمل ما نمایان می‌شود و همین امر گا‌ها موجب می‌شود فرد از امور دنیایی بگذرد و جایگاه معنوی آن را در نظر بگیرد.

وی گفت: آموزش و پرورش یک نهاد تاسیسی، تعطیلی، تعدیلی و تکمیلی است که تمام امور تربیتی را شامل می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: بدون تردید اگر درک این موضوع یعنی هزینه کردن برای نیروی انسانی برای حاکمیتی ایجاد شد موجب توسعه آن جامعه شد و در غیر این صورت مسیر توسعه کشور مسدود می‌شود.

وی افزود: اگر جهان امروز از خشونت و بی عدالتی در رنج است بدون تردید رفع این مشکلات، نهاد آموزش و پرورش است و اگر بخواهیم مولفه‌ها در جامعه ایجاد شود بهترین فرصت برای توسعه همین نهاد تعلیم و تربیت است.

حسینی عنوان کرد: امروز بانک جهانی سرمایه‌های مختلف را با معیار‌های مختلف می‌سنجد و اگر جامعه جهانی بنا بر سرمایه انسانی رشد کند قطعا تمام سرمایه‌های آن جامعه رشد خواهد کرد و به معنای دیگر سرمایه انسانی مبنای تحول و رشد سایر سرمایه هاست.

رییس سازمان آموزش استثنایی کشور اضافه کرد: مقام معظم رهبری در ارتباط با عدالت در آموزش و پرورش به سه بخش اشاره کرد که یک جنبه بی عدالتی منطقه ای، یک جنبه بی عدالتی مدرسه‌ای است. امروز متاسفانه ۲۴ نوع مدرسه در کشور وجود دارد در حالی که باید یک مدرسه در کشور وجود داشته باشد، اما معلم بنا به نوع آموزش متغیر باشد.

وی ادامه داد: جنبه دیگر بی عدالتی مجازی یا دیجیتالی است. مقام معظم رهبری فرمودند: شبکه شاد اقدامی مهم، یک شبکه پرهیرکارانه، سالم و پرظرفیت است که نگذاشت آموزش تعطیل شود.

حسینی بیان کرد: متاسفانه اگر به این موضوعات توجه نکنیم نوعی بی عدالتی دیجیتالی جامعه ما را فرا می‌گیرد. امروز ۷۲ درصد دانش آموزان کشور در شبکه شاد حضور دارند و آمایش سرزمینی نشان می‌دهد که ۳ میلیون دانش آموز از تجهیزات آموزشی بی بهره هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: بیش از ۲۰۰ هزار تبلت تهیه و توزیع شده و بیش از یک میلیون تبلت نیز تامین اعتبار شده و امروز این تبلت‌ها نه تنها عدالت آموزشی را محقق می‌کنند و موجب آموزش با کیفیت می‌شوند بلکه یکی از چهره‌های خشن و عینی نابرابری را نیز رفع می‌کند که این چهره همان منع تحصیلی به دلیل نداشتن ابزار و تجهیزات آموزشی است.

حسینی یادآور شد: امروز یک تبلت کار ساخت یک مدرسه ۱۵ میلیاردی، کار یک آزمایشگاه، یک کتابخانه و یک کلاس درس را می‌کند و یکی از بزرگترین کار‌های امروز جامعه تهیه همین ابزار است. قزوین جزو هفت استان برتر است که توانسته تبلت تهیه کند.

۱۰۱۰/پ ۳۰/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها