کتاب «قاسم زمانت باش» که در ایام نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی رونمایی شده بود به 12 نقطه جهان ارسال شد.
کد خبر: ۹۳۱۹۳۵۸
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، زهرا امینیان، نویسنده کتاب درباره کتاب «قاسم زمانت باش» که در دی ماه رونمایی شد، اظهار داشت: کتاب «قاسم زمانت باش» در ایام نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در ۹۶ صفحه از سوی انتشارات «دارا» چاپ و در مراسمی با حضور مسئولان رونمایی شد.

وی با بیان اینکه ابتدا قصد داشتم کتابی برای کودکان هند و کشمیر بنویسم و به آنها امید را منتقل کنم، گفت: در روزهایی که تصمیم به نگارش کتاب داشتم در بیمارستان بستری شدم و در همان روزها بود که خبر شهادت سردار سلیمانی را شنیدم. برای همین تصمیم گرفتم کتاب را به سمت یک جریان و مدل دیگری سوق دهم.

امینیان با تاکید بر اینکه در کتاب‌ کدهایی مثل ظهور، امید، نشاط و به دختران حیا را ارائه می‌دهم، گفت: بخش‌هایی از وصیت‌نامه حاج قاسم هم به زبان انگلیسی و عربی به شکل پی‌نوشت ارائه کردم و پس از اتمام و انتشار کتاب به ۱۲ نقطه جهان ارسال شد. هند، پاکستان به سه زبان، سوریه، لبنان، بوسنی، عراق، آفریقای جنوبی، یمن، افغانستان، بلژیک، سوئیس، آذربایجان و... ارسال شده است. در این کتاب مضامینی از جمله شهادت‌طلبی، روزی حلال، ‌نماز اول وقت، شهادت طلبی، رنج پذیری، کار تشمیلاتی برای نظام ظهور مورد اشاره است.

این مولف درباره هدف از نگارش «قاسم زمانت باش» گفت: حضرت امام خمینی بر ارتش ۲۰ میلیونی و تشکیل آن تاکید داشتند. از این رو با نگاه عمیق به این ایده، ارتش نوجوانان از سراسر کشور تشکیل می‌شود. کار طراحی، آماده‌سازی و هماهنگی برای تهیه کارت‌های ویزیت به زبان‌های مختلف برای ارسال به کشورهای دنیا نیز با همکاری سپاه قدس در دست انجام است. در نظر داریم روی این کارت‌ها بنویسیم «قاسم زمانت باش» و آن‌ را برای نوجوانان و جوانان مناطق مختلف دنیا ارسال کنیم و پس از امضای بچه‌ها، این کارت‌ها دوباره به ایران و دفتر مقام معظم رهبری بازگردد. چون رهبر ما، رهبر همه امت اسلام است.

وی ادامه داد: این لیبل‌ها در واقع یک تعهدنامه است که بچه‌ها با نام خود آن را امضا می‌کنند و قرار است برای دومین سالگرد حاج قاسم به دفتر رهبری ارسال شود تا هرسال تجدید پیمانی با ایشان داشته باشند.

امینیان توضیح داد: دیدگاه ما در این مسیر ۱۰ ساله است. این تجدید پیمان‌ها قرار است ۱۰ ساله به دفتر رهبری ارائه شود. بچه‌ها در همه استان‌ها و سایر کشورها زیر نظر مراکز فرهنگی و مساجد با زمینه‌سازی ظهور و شخصیت حاج قاسم آشنا می‌شوند. کتاب تصویرگری نشده اما تصاویری از حاج قاسم و رهبر انقلاب در آن گنجانده شده است.

این نویسنده در پایان خاطرنشان کرد: این کار برای جریان‌سازی ظهور انجام شده و تقریبا کتاب پیش فرض و نوشته کوچکی است برای اینکه لیبل‌ها به بچه‌های سراسر جهان برسد. از این رو جریان سازی بسیار مهم است چرا که پس از نوروز ۱۴۰۰ کار را جدی‌تر دنبال می‌کنیم.

ارسال نظرات