۲۲ بهمن میتینگ انتخاباتی نیست/جنگ اقتصادی از اول انقلاب/بعضی فقط مذاکره را با آمریکا می دانند

شاهرود_امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه ملت ما اهل منطق و مذاکره است، پیام رهبر انقلاب به رئیس جمهور روسیه را در آینده منطقه و آسیا تاثیرگذار دانست و گفت: سخنان رهبر انقلاب در باب مذاکره فصل الخطاب است.
کد خبر: ۹۳۲۱۰۶۵
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
۲۲ بهمن میتینگ انتخاباتی نیست/جنگ اقتصادی از اول انقلاب/بعضی فقط مذاکره را با آمریکا می دانندبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلی اعظم مدرسه قلعه این شهر با تبریک حلول ماه رجب و فرصت ظرفیت سازی معنوی برای ماه رمضان و ولادت امام باقر (ع) که حق بزرگی بر علم و بشر و متعلمین دارد و تسلیت شهادت امام هادی (ع) که زیارت جامعه کبیره یادگار این امام است که دایرةالمعارف ائمه اطهار است به سخنان رهبری در جمع فرماندهان نیروی هوایی ارتش اشاره کرد و افزود: رهبری انقلاب خطای محاسباتی آمریکا نسبت به مسائل و مردم ایران را مورد اشاره قرار دادند که از سال ۱۳۳۲ شروع شد و تا امروز و شاید تا پایان عمرش ادامه داشته باشد.
وی علت این موضوع را خوی استکباری و برتری جویی آمریکا عنوان کرد که سبب می‌شود محاسبات آنان چنان درست باشد گفت: از کودتای ۲۸ مرداد که اشتباه محاسباتی بود و بعد حمایت از شاه مخلوع و حمایت از شاه و اطرافیانش تا پیروزی انقلاب و حمایت از کودتا‌ها و گروهک‌های برانداز و حمله به طبس و تحریک صدام به جنگ هشت ساله و زدن هواپیمای مسافربری و دادن اطلاعات به دشمنان ما و تحریم و تهدید و حمایت از فتنه ۸۸ و فتنه‌های دیگر که می‌خواستند کشور را به سمت دو قطبی شدن ببرد و تا برجام و نقدی که بر برجام کردند تا بایدن که برجام را او ایجاد کرد همه خطای محاسباتی آمریکا است.
امام جمعه شاهرود تصریح کرد: راز این خطای محاسباتی این است که نه اسلام را می‌شناسند و نه ایران را و نه اسلام با قرائت ناب ائمه را درک می‌کنند و نه فرهنگ ایرانی و اسلامی را متوجه می‌شوند و نه ملت ایران را می‌شناسند که اگر می‌شناختند در فتنه ۸۸ توبه می‌کردند و دیگر غلط نمی‌کرد و تا خوی استکباری و برتری طلبی باشد این اشتباه محاسباتی ادامه دارد.
وی به سخنان رهبر انقلاب بر اجرای تعهدات برجامی توسط ایران و داشتن حق ملت ما و اینکه طرف مقابل حقی ندارد و بدهکار به ملت ما هستند که نسبت به بیماران جنایت کردند افزود: لغو همه تحریم‌ها و راستی آزمایی در میدان عمل سبب برگشت ما می‌شود و همه قوا و تریبون داران باید مراقب باشند که حرف همین است و اگر غیر این باشد حلقوم او حلقوم دشمن است.
امینی به پیام رهبری انقلاب به رئیس جمهور روسیه و نقش روابط ایران و کشور‌های منطقه با توجه به افول آمریکا و تغییری که در خاورمیانه رخ خواهد داد اشاره کرد و گفت: این پیام مهم بود، اما برخی تحلیل‌های بی جهت پیام مهم را تحت الشعاع قرار داد و این پیام تاثیرگذار است و آینده منطقه و آسیا را رقم خواهد زد.
وی با اشاره به سخنان رهبری انقلاب به مداحان و رعایت ادب و اخلاق اسلامی اظهار کرد: به هیچ شخصیت نظام نباید توهین و جسارت شود و نقد منصفانه شود و بی ادبی و سخنان دشمن شاد کن سزاوار نیست و باید مراقب بود.
امام جمعه شاهرود در بخش پایانی سخنان خود به سخنان رئیس جمهور در ۲۲ بهمن ماه امسال اشاره کرد و گفت: بخشی از سخنان ایشان خوب و متین بود، اما ملاحظاتی در سخنان ایشان بود که بر خلاف خواسته و میل باطنی باید بیان کرد چرا که به ۲۲ بهمن جفا شد و با هفته دولت اشتباه گرفته شد و دنیا نظاره گر سخنان بزرگان در این روز است، اما مثل میتینگ انتخاباتی بود.
وی تصریح کرد: ۲۲ بهمن باید تریبونی باشد که از شهدا و انقلاب و وحدت و عوامل پیروزی بیان شود و یک روز ملی است و از این نحو صحبت گلایه داریم و از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم گلایه داریم که دقت کند سخنرانی به قباله مسؤولین نیست و مردم باید حقایق را بشوند و این گلایه‌ها ناصحانه است و باید بدانند مردم حس و لمس می‌کنند و در تاریخ بماند و مردم متوجه شوند که ۲۲ بهمن روز ملی است و نباید محاصره دولت و موضوعات سیاسی شود.
وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور بیان کرد «در چهار دهه دو جنگ‌هشت ساله و از سال ۱۳۹۷ جنگ اقتصادی به ما تحمیل شده است» که باید گفت: از ابتدای انقلاب جنگ فرهنگی و اقتصادی به ما تحمیل شد البته از سال ۱۳۹۷ با برجام جنگ اقتصادی تشدید شد که شما تحمیل کردید و جنگ‌فرهنکی و اقتصادی از سال ۱۳۵۷ بود و ربطی به دولت‌ها ندارد.
وی با بیان اینکه چه تحریمی مانده که برگردد و شما نگذاشتند افزود: این شش ماهه دولت کار کند و برجام چه بر سر سفره مردم آورد؟ اگر شما و ملت و خدا ترامپ را سرنگون کرد انتظار بود از خون شهید سلیمانی هم بیان شود که گفته نشد و خطاب قرار دادن رهبری با واژه «او» در شأن ایشان نبود.
امام جمعه شاهرود تصریح کرد: ما در ۴۲ سال عمر انقلاب اسلامی با کدام دنیا قهر بودیم؟ چرا جفا می‌کنید به ملت؟ و ما اهل منطق هستیم و ما با اسرائیل مذاکره نمی‌کنیم، چون مشروعیت ندارد و با آمریکا هم مذاکره نمی‌کنیم، چون خوی ا.
ستکباری دارد.
امینی با بیان این پرسش از رئیس جمهور که تعامل و مذاکره را شما باب کردید؟ اظهار کرد: ملت ایران اهل مذاکره با همه دنیاست، اما در مرام شما مذاکره فقط با شیطان بزرگ، مذاکره است و چرا عده‌ای فقط عشقشان مذاکره با آمریکاست.
وی با بیان اینکه امروز هم هسته‌ای و هم مذاکره هر دو تعطیل شده است افزود: در کشور صف مرغ و تخم مرغ و... داریم، اما می‌گویند نیست؟! هر چند خدمات و زحمات شده، اما غیر واقع گفتن، خیانت به ۲۲ بهمن است.
امام جمعه شاهرود خاطر نشان کرد: بعد از ۷ سال و نیم دولت قبل را نقد می‌کنند؟ چرا بی تدبیری‌ها و سو مدیریت را روی دوش آمریکا و تحریم و دولت قبل می‌اندازید و این بی انصافی است.
وی با اشاره به تورم و رشد اقتصادی افزود: چرا آمار و ارقام را طور دیگری بیان می‌کنید با اینکه مردم دارند به خاطر انقلاب تحمل می‌کنند و آمار‌ها را باید طوری گفت که تاریخ قضاوت کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار