اختتامیه جشنواره هنری فجر در بوشهر برگزار شد/ داوری بیش از ۳۵۰ اثر در جشنواره هنری فجر

اختتامیه جشنواره هنری فجر ویژه گرامیداشت سال روز پیروزی انقلاب اسلامی به همراه تجلیل از برگزیدگان جشنواره ادبیات داستانی بسیج، جشنواره شعر بسیج، جشنواره فیلم مقاومت و جشنواره سرود بسیج در بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۲۱۱۷۵
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، اختتامیه جشنواره هنری فجر ویژه گرامیداشت سال روز پیروزی انقلاب اسلامی به همراه تجلیل از برگزیدگان دهمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج، نهمین جشنواره شعر بسیج، جشنواره فیلم مقاومت و پنجمین جشنواره سرود بسیج در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.
جانشین فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در این مراسم گفت: مفاهیم انقلاب اسلامی با زبان هنر به راحتی قابل انتقال است بنابراین لازم است هنرمندان در خصوص عمق‌بخشی داخلی به این انقلاب که حاصل خون صد‌ها هزار شهید است تمام توان خود را به کار بگیرند.
سرهنگ عبدالرضا دشتی اظهار کرد: اوّلین دستاورد انقلاب اسلامی که می‌توان با زبان هنر در جهت گسترش آن تلاش کرد تبدیل نظام طاغوت‌سالاری به مردم‌سالاری است یعنی نظامی که مردم در تعیین سرنوشت خودشان سهیم باشند که این موضوع الهام گرفته از قرآن کریم است.
وی خارج کردن ملّت ایران از تحقیر را دستاورد دیگر انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: ملّت ما امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و با همین زبان مقاومتی که در آثار هنرمندان ما وجود دارد امروز به سطحی از بازدارندگی رسیده‌ایم که هیچ کشوری جرأت ندارد با زبان زور با ما صحبت کند.
این مقام مسئول به پیشرفت‌های علمی کشور نیز اشاره کرد و گفت: ما به برکت پیروزی انقلاب اسلامی از تغییر وابستگی علمی به خودباوری علمی رسیده‌ایم به طوری که سرعت پیشرفت علمی ما در کشور، ۱۱ برابر سرعت پیشرفت علم در جهان است و امروز در علوم پزشکی، هوافضا، موشکی و سایر مواردی که انقلابی عمل کرده‌ایم در دنیا حرف برای گفتن داریم.
جانشین فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام خاطرنشان کرد: حضور مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، مبارزه با ویروس کرونا و ... نتیجه خودباوری است که نظام اسلامی به ما هدیه داده است و لازم است این مسئله را بیش از گذشته برای بچه‌ها، دانش آموزان و جواناننمان مطرح کنیم.
داوری بیش از ۳۵۰ اثر در جشنواره هنری فجر
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: بیش از ۳۵۰ اثر هنری به دبیرخانه جشنواره هنری فجر شامل جشنواره‌های ادبیات داستانی بسیج، شعر بسیج، فیلم مقاومت و سرود بسیج ارسال شده است که همه این آثار مورد داوری قرار گرفته است.
مصطفی مردانی اظهار کرد: جشنواره ادبیات داستانی بسیج با حضور و شرکت بیش از ۱۰۰ نفر و جشنواره شعر بسیج استان بوشهر نیز با شرکت حدود ۲۰۰ اثر از شاعران استان برگزار شد که ۴ نفر از برگزیدگان بخش استانی این جشنواره، در مرحله کشوری نیز صاحب مقام شدند.
وی افزود: خانم‌ها احمدی و میرزایی دو شاعر زیر ۲۰ سال جشنواره شعر بسیج امسال نیز به عنوان استعداد‌های نوظهور در سطح کشور حائز رتبه برتر شدند.
این مقام مسئول با اشاره به جشنواره فیلم مقاومت گفت: ۶۰ اثر در رشته‌های فیلم نامه، فیلم کوتاه، فیلم مستند و فیلم داستانی به دبیرخانه جشنواره فیلم مقاومت ارسال شده بود.
مسئول بسیج هنرمندان استان بوشهر اضافه کرد: در جشنواره سرود بسیج نیز، ۲ اثر با موضوع انقلاب اسلامی و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی داشتیم که به مرحله نهایی کشوری راه یافتند.
مردانی در بخش دیگری از سخنان خود به هنر تصویرسازی اشاره کرد و گفت: هنر تصویرسازی در قرآن دارای اهمیت خاصی است به طوری که در جا‌های مختلف قرآن، گاهی با یک تمثیل یا تشبیه بسیار ساده و دقیق، یک واقعیت بسیار بزرگ، تصویرسازی و به شنونده ارائه می‌شود.
وی تأکید کرد: امروز وظیفه همه هنرمندان است که در زمینه شعر، داستان، فیلم، موسیقی و سرود با تصویرسازی‌های مختلف در جهت نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی تلاش کنیم.
در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره هنری فجر استان بوشهر تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار